Az egykori Kapos Bázisrepülőtér területe a végleges hasznosításról megszülető döntésig sem áll teljesen kihasználatlanul. A MH 64. Boconádi Szabó József Logisztikai Ezred alegységei egyes kiképzési foglalkozásaikat erre a területre tervezték.
Március 28-án az ezred mindkét zászlóalja birtokba vette a repülőtér egy-egy szegletét: a szállítózászlóalj vezetési gyakorlattal egybekötött szakasz összekovácsolást hajtott végre, míg a nemzeti támogató zászlóalj gépjármüvezetői osztályba soroló vizsgát tettek.
A szállítózászlóalj állománya egynapos gyakorlaton vett részt, Gyurkó Zoltán százados századparancsnok vezetésével. A gyakorlat keretében végrehajtották a szakaszok összekovácsolását, amelyben szerepet kapott az oszlopmenet is a Kaposvár–Taszár útvonalon. A vezetési gyakorlat kivitelezésében részt vállalt az ezred közlekedéskoordináló századának forgalomszabályzó szakasza is, akik a Kaposvár–Taszár útvonalon végezték az oszlop irányítását és a forgalomszabályzást.
Ezzel a foglalkozással egyidőben a repülőtér északi sarkában a nemzeti támogató zászlóalj gépjármüvezető beosztású katonái tettek osztályba soroló vizsgát kilenc különböző típusú technikai eszköz segítségével, Fehér Ferenc százados, a zászlóalj kiképző tisztje vezetésével. A háromnapos vizsgáztatás során összesen 125 fő kap lehetőséget magasabb osztályos fokozat megszerzésére a 7 kilométer hosszúságú, rendkívül összetett vezetési pályán.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |