2017. 10. 21. szombat
Orsolya
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőnapra készülnek a „légi lovagok”

Art of WAR  |  2010. 07. 16., 10:45

2010 júniusának végén Ruszin Romulusz ezredes, az MH 25/88. Könnyű Vegyes Zászlóalj parancsnoka azzal a feladattal bízott meg, hogy a harcoló századok állományából felépülő 100 fős csapatot készítsem fel a kecskeméti repülőnapon tartandó közelharc bemutatóra.

A parancsot a szó szoros értelmében végrehajtani nem tudom, mivel felkészítésről szó sem lehet! A legjobb indulattal is maximum átismétlésről lehet szó, ahol a mindennapokban megtanult mozgásokat egymáshoz kötve, egy hozzávetőlegesen 30 perces bemutatóra készülünk fel. Alapvető elvem volt, hogy egy kemény, de ugyanakkor fokozatosság elvére épülő programot állítsak össze, melynek a végkifejlete egy, a civil közönség számára is élvezhető, dinamikus és ugyanakkor szakmaiságot tükröző bemutató legyen. Ahhoz, hogy egy igazán színvonalas „müsort” láthasson a közönség, az első hetekben, a már meglévő magas fizikai felkészültségi szintet fokozó, építő jellegü foglalkozásokra volt szükség. Ezt nagyban megnehezítette a sokszor 30-35 fokos hőség, tüző nappal füszerezve.

Napi két alkalommal állt össze ez a csapat 2-2 órára, azokban az esetekben, amikor sikerült az edzéseket az egyéb feladatokhoz igazítani. Véleményem szerint közelharc bemutató nincs töréstechnika nélkül! Ugyanakkor ez a legveszélyesebb része, mivel az ember kezét nem cseréptörésre találták ki. Szerencsére mi katonák vagyunk! Öklünket a logisztikánk által készített makivarákon és cserepet utánozó deszkákon edzettük. A bázis területén nem ritkán láttak minket egymást cipelni, vagy éppen motivációs üvöltéssel fekvőtámaszt nyomni, és természetesen minden alkalommal - alakzatban futni. Mi sem tükrözné jobban a 25/88-as katonák elhivatottságát, mintsem a szakadatlan kitartás és a kemény munka a maximális motiváltság!

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.