Míg a magyar repülő társadalom gyászol addig, a világ másik felén az Egyesült Államokban ugyan ezen társadalom egy kis csoportja ünnepel, miután 2010. december 10-én közép-európai idő szerint 17.28-kor először a világon levegőbe emelkedett az első magántulajdonban lévő MiG-29 UB típusú repülőgép.A Natasa névre keresztelt \"nagyvas\" 2008 januárjában Ukrajnából került az Egyesült Államokba. A repülőgépet az Air USA vállalat Quincy-i hangárjában két és félévnyi munka után magyar szakemberek segítségével sikerült ismét repülőképes állapotba hozni.
A magyar csapat tagjai Illés Zoltán, Dicső István, Rimóczi Csaba, Kiss Zoltán és Weisz Attila voltak. Az első repülést, mely 17 percig tartott Fred "Spanky" Clifton, az Amerikai Légierő nyugállományú ezredese hajtotta végre.
Spanky korábban a Luftwaffénál kapott kiképzést a MiG-29 típusra, melyen eddig összesen több mint 500 órát repült. Az első felszállás során ellenőrizte a gép stabilitását és kormányozhatóságát, valamint a hajtómüvek és más alapvető rendszerek müködését. Miután az első repülés jól sikerült a délután folyamán újabb felszállásra került sor, melynek során a gép 27 percet töltött a levegőben. A két felszállás során a repülőgépet egy L-39MS típusú gép folyamatosan követte, melynek botkormányánál Don Kirlin, az Air USA elnöke ült.
A berepülési fázisban, mely a jövő héten tovább folytatódik, a repülőgépnek összesen 5 órát kell teljesítenie legalább 10 felszállás során. A repülőgép történetét később részletesen is közöljük.