A hídépítést gyakorolja a szentesi MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred 2. hídépítő századának vízi jármű szakasza. A négyhetes szinten tartó technikai kiképzés végén egy negyven méteres TMM-3-as hidat kell normaidőre felépíteniük a műszaki-technikai raj tagjainak.
Egyhetes tantermi foglalkozással kezdődött, aztán a gyakorlótéren folytatódott a szentesi müszaki ezred vízijármü szakaszának szinten tartó kiképzése. A foglalkozásokat Nagy Péter törzsőrmester, a szakasz müszaki-technikai rajának rajparancsnoka vezeti, aki elmondta: a gyakorláson kiképzett, jól felkészült katonák vesznek részt, ez a négy hét csak arra kell, hogy a nehézhídrakó beosztásban lévők a technikai ismereteiket szinten tartsák.
Egy müszaki-technikai rajnak egy hídkészlete van, ami három, úgynevezett bakaljzatos, egy bakaljzat nélküli hídelemből áll, amiket összeépítve akár 40 méteres akadályt is le lehet küzdeni, de az elemek külön-külön is telepíthetők. A TMM-3-as híd kisebb folyók, átereszek, mocsaras terepszakaszok áthidalására való. Legfeljebb három méteres akadálymélység esetén alkalmazható, a teherbírása 60 tonna, egy elem telepítésének a normaideje: 11 perc.
Szkalonai János százados, századparancsnok és Tóth Árpád hadnagy, a vízijármü szakasz parancsnoka elmondta: „éles” helyzetben először 1996-ban, Boszniában telepítettek TMM-3-asokat a szentesi müszakiak, legutóbb pedig tavaly Kolontáron, a vörös iszap által megrongált vasbeton hidat váltották ki ilyen elemekkel. A katasztrófa helyszínén nehezítette a munkájukat, hogy híd és a pályateste annyira roncsolódott, hogy a 60 tonnás teherbírást 3,5 tonnára kellett korlátozni. Ez a kolontári híd három hétig üzemelt, aztán a helyére egy USZM-2-es, fémaljzatos és faszerkezetes hidat épített a szentesi müszaki ezred alacsonyvízi hídépítő százada.

