A szentesi MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred éves kiképzési tervének megfelelően 30 katonája vett részt Mabey and Johnson hídépítő kiképzésen kétszer egyhetes turnusban, Lovasberényben, május 30. és június 10. között. A délszláv térségben az IFOR/SFOR békefenntartó műveletek során széleskörűen alkalmazták ezt a fajta elemekből álló, legószerűen összeépíthető hídszerkezetet.
A Magyar Müszaki Kontingens katonái akkoriban a misszió során 7 darab Mabey & Johnson szerkezetü hidat építettek Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában, melyek közül a legnagyobb a Doboj 3 nevü, 1998. december 15-én átadott híd volt. Az egypályás, 60 tonna teherbírású híd 157 méteres hosszával a hadszíntér legnagyobb ilyen szerkezetü hídja volt. A térség állandó hídjának felújítása után a bontást is a magyar müszaki katonák végezték el 2004 szeptemberében.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, Bolyai János Hadmérnöki Kar, Katonai Müszaki Tanszék által szervezett oktatás a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Tartalékgazdálkodási Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft. által biztosított hídanyaggal valósult meg Lovasberényben. A Müszaki Tanszék a Mabey & Johnson hídépítő gyakorlati képzést 2001-től végzi folyamatosan – mondta dr. Kovács Zoltán okleveles mérnök őrnagy, tanszékvezető egyetemi docens. 2006-tól a NATO-erőkbe felajánlott MH Vegyes Hídépítő Század felkészítésére a képzésbe bevonták a szentesi müszaki katonákat is, akik azóta is minden évben folyamatosan részt vesznek. Az elmúlt időszakban 230 katonát készítettek fel erre a hídépítési formára.
A müszaki ezrednél a NATO-felajánlásban szereplő Mabey & Johnson hídépítő képesség, valamint a Honvédelmi Katasztrófavédelmi Rendszerben való részvétel szinten tartása végett szükségszerü az újonnan érkezett állomány folyamatos kiképzése. A gyakorlati oktatás Hubina István nyugállományú mérnök ezredes, főiskolai docens, és Dénes Kálmán őrnagy, adjunktus vezetésével zajlott le. Az egyhetes felkészítés célja, hogy az állomány megismerje az építés technológiáját, alapfogásait, az elemek kapcsolódási módjait, és a végén képesek legyenek szakirányítás mellett hidat építeni.
Ehhez a feladathoz a szentesi müszaki katonák rendkívül pozitívan álltak hozzá. Meg akarták tanulni, és el is sajátították a szükséges szakmai ismereteket. Ez a képzés egy különleges esemény a hídépítés oktatása során, hiszen ezt nem lehet az ezred hídépítő eszközeivel, a saját alakulatnál gyakorolni.
Szakálas László őrvezető, 2010-ben került az ezred hídépítő állományába gépkocsivezetőként. Előtte az építőiparban dolgozott, vasbetonszerelvényekkel foglalkozott. Mint mondta, hozzá volt szokva a nagy vasakhoz, de ezeket a nagy vaselemeket összerakni igazán különleges élmény volt, amely nem mindenkinek adatik meg. "Az alapok elsajátítása után, a leírás alapján pontosan össze tudtuk építeni a 80 tonnás teherbírású hidat, a gyalogosforgalom számára kiépített járdával. A végén jó érzés volt látni és mondani: ezt is mi csináltuk" – fejtette ki a véleményét az elmúlt napokról Szakálas szakaszvezető.