Több típusú terepjáróval, teherautóval és nehéz tűzszerészjárművel hajtott végre vezetési gyakorlatot az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred logisztikai százada az erdőkertesi vezetési pályán.
A június elején megtartott kétnapos gyakorlaton 24 fő szerzett típusvizsgát az alakulat Mercedes, UAZ terepjáróira, IVECO, MAN teherautóira, valamint Unimog 4000 tüzszerészjármüvére. A gyakorlat célja a nehéz terepviszonyok közötti vezetés volt, így a gépjármüvezetőknek alkalmuk volt használni a terepváltót, a felezőt, megismerni a jármüvek viselkedését, képességeit a nehéz terepen. A vezetési pálya 2,5 kilométeres kijelölt szakaszán több akadályt kellett a jármüveknek leküzdeniük: volt szlalom, kiemelt nyompálya, vizesárok, siratófal, de az erdőkertesi erősen homokos talaj már önmagában is nehezítő körülménynek minősült, mivel a súlyos gépjármüvek könnyen elássák magukat benne.
A gyakorlat újdonsága volt az AN/PVS14 típusú éjjellátó berendezés használata. A harcjármüvekhez rendszeresített eszköz, − mely a teherautóknál nem tartozék − eddig nem szerepelt a jármüvezetők felkészítésében. Idén azonban ezt is beépítették a kiképzés programjába, felhasználva az alakulat gépjármüparkjában található Cougarok éjjellátó készülékeit.
A logisztikai század gépjármüveinek és vezetőinek fel kell készülniük rá, hogy adott esetben nehezített körülmények között, nehéz terepen kell majd vezetniük, erre ugyanis számos alkalommal szükség lehet. Ilyen lehet például − a harci körülményeket figyelmen kívül hagyva − egy katasztrófavédelmi helyzet, amikor bármilyen szállítási feladat végrehajtására képesnek kell lenniük. Ennek biztosítása érdekében szerepel az alakulat kiképzési tervében negyedévente ilyen típusú gyakorlat, melynek következő állomása az őszi osztályba soroló vizsga lesz.