2017. 10. 23. hétfő
Gyöngyi
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rácsapások Táborfalván

Art of WAR  |  2012. 08. 08., 14:41

Az MH 5. Bocskai István Lövészdandár 62. lövészzászlóalja csaknem kéthetes táborfalvai kihelyezésének záróakkordjaként rendezték meg a közelmúltban az úgynevezett „E–CAS” (Emergency Close Air Support – vészhelyzeti közvetlen légi támogatás) gyakorlati felkészítést, amely szerves része volt az MH Zászlóalj Harccsoport kiképzésének.

A gyakorlati foglalkozást több hónapos egyeztetés és elméleti felkészítés előzte meg. A felkészítésen megfigyelőként nemcsak a lövészzászlóalj parancsnoki állománya, de a dandár más alegységeinek, valamint törzsének azon katonái is részt vettek, akik munkájuk során találkozhatnak ilyen feladattal.

Rácsapások Táborfalván

A foglalkozás elején Deme László őrnagy, a zászlóalj parancsnoka tartott rövid bevezető előadást, amelyből a meghívottak is megismerhették az E–CAS végrehajtásának sajátosságait.

Rácsapások Táborfalván

Ezt követően az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis JAS–39 Gripen típusú vadászrepülőgépe több eredményes rácsapást is végrehajtott a gyakorlótéren. Ezek során a pilóta a gépágyú használatát gyakorolta. A rövid együttmüködési gyakorlat szcenárióját alapvetően az afganisztáni misszió valós helyzetben is előfordult példáira alakították ki. Az egyes helyszíneken a csapásmérő repülőgép rávezetését különböző szintü parancsnokok hajtották végre angol nyelven.

Rácsapások Táborfalván

A sikeresen végrehajtott foglalkozás jó példája volt a haderőnemek közötti együttmüködésnek. Zárógondolatként dr. Böröndi Gábor dandártábornok, az alakulat parancsnoka kiemelte a magabiztos szakmai angol nyelvtudás, a terepen való tájékozódás és térképismeret készségszintü elsajátításának szükségességét. A dandárparancsnok emellett fontosnak ítélte meg azt is, hogy minden szárazföldi alegységparancsnoknak képesnek kell lennie egy kicsit a pilóta szemszögéből gondolkoznia, amikor ilyen rávezetési feladatot kap.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.