2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mellszobrot állítottak Kecskeméten

Art of WAR  |  2006. 10. 26., 09:52

A Magyar Repülő- és Űrorvosi Társaság (MRÜT), az MH Kecskeméti Repülőkórház, valamint a Szegedi Tudományegyetem Repülő- és Űrorvosi Tanszéke mellszobrot állított a repülőorvostan hazai megalapítója, a magyar katona-egészségügy kiemelkedő egyénisége, dr. Merényi (Scholtz) Gusztáv orvos vezérőrnagy emlékére.

A kecskeméti repülőkórház repülőorvosi aulájában felállított szobrot október 26-án, délután ünnepélyes keretek között dr. Szekeres Imre honvédelmi miniszter leplezte le. A rendezvényen részt vett Tömböl László vezérőrnagy, a HM Honvéd Vezérkar főnökének helyettese, dr. Németh András orvos dandártábornok, az MH Egészségügyi Parancsnokság parancsnokhelyettese, Bányai Gábor, a Bács-Kiskun megyei közgyülés elnöke, valamint dr. Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere.

Ünnepi beszédében dr. Szekeres Imre kiemelte: egy olyan ember szobrának avatására gyültek össze, akit szívesen magának tudna minden nemzet, aki egyszerre volt orvos, katona és a repüléshez értő szakember.

– Merényi Gusztáv megalapozója volt a magyar haderő jelenlegi, magas színvonalon tevékenykedő egészségügyi szolgálatának. Maradandót alkotott. – hangsúlyozta a honvédelmi miniszter, emlékeztetve arra, hogy 1936-ban, az orvos vezérőrnagy tervei alapján állították fel az első magyar repülőorvosi vizsgálóintézetet, melyet a repülőkórház jogelődjének tekint.

Dr. Grósz Andor orvos ezredes, a kecskeméti repülőkórház főigazgatója, a MRÜT főtitkára megemlékezésében elmondta:

 – Szobrot állítottunk annak a katonaorvosnak, aki az 1930-as évektől mintegy húsz éven keresztül azon munkálkodott, hogy a repülőtechnika fejlődéséből adódó orvosi kérdések megválaszolására a pilóta, és az őt alkalmasnak minősítő, valamint felkészítő orvosok készen álljanak.

Grósz ezredes emellett megköszönte a szobor alkotójának, Benedek György, Munkácsy-díjas érdemes szobrászmüvész munkáját is, aki hitelesen tudta visszaadni a nagyszerü katonaorvos tartását, vonásait.

A mellszobor leleplezése után tartott sajtótájékoztatón dr. Szekeres Imre a kecskeméti repülőkórház további sorsáról beszélt.

 – Erős és jól szervezett Magyar Honvédséget hozunk létre a következő hónapokban. Ehhez egy nagyon magas színvonalú egészségügyi ellátás is hozzátartozik – jelentette ki a honvédelmi miniszter, hozzátéve: a változások természetesen a kecskeméti egészségügyi intézményt is érintik. A repülőorvosi és kutatóintézet továbbra is a Magyar Honvédség kötelékében marad, egy központi egészségügyi szervezet részeként tevékenykedik majd. Emellett a honvédelmi miniszter azt az utasítást adta dr. Svéd László orvos vezérőrnagynak, a Magyar Honvédség egészségügyi parancsnokának, hogy bővítsék ki az intézet tevékenységi körét; ennek nyomán a jövőben Kecskeméten végzik majd el az egész hadsereg egészségügyi és szürővizsgálatait.

– Azt is lehetővé szeretnénk tenni, hogy az intézet szakrendelő bázisán az úgynevezett egynapos sürgősségi és sebészeti beavatkozások feltételei megteremtődjenek – mondta Szekeres Imre, rámutatva arra, hogy Kecskeméten jól kiképzett szakemberek dolgoznak, kiváló felszereltséggel és technikával, magas színvonalon.

A honvédelmi miniszter a továbbiakban arról beszélt, hogy a repülőkórház fekvőbeteg ellátó részlege – amely a környék mintegy 30 ezer lakosának ellátásában vesz részt – a továbbiakban is egészségügyi intézmény marad. Az elmúlt hetekben sikerült megállapodni a Bács-Kiskun Megyei Közgyülés elnökével, hogy a honvédség az intézményt a megye és a város rendelkezésére bocsátja, úgy hogy továbbra is megmaradna az együttmüködés a repülőorvosi intézet és a fekvőbeteg ellátó részleg között.

– Egy dolog fontos: ez az intézmény kórház maradjon, változatlanul az egészségügyi ellátás rendelkezésére álljon – hangsúlyozta a sajtótájékoztató végén dr. Szekeres Imre honvédelmi miniszter.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.