2017. 10. 20. péntek
Vendel
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Határőrökkel erősödött az FRDÉSZ

Art of WAR  |  2006. 08. 17., 16:38

A közel 7000 taggal rendelkező Határőr Tagozat kilépett a BRDSZ-ből(Belügyi és Rendvédelmi Dolgozók Szakszervezetéből), ugyanakkor Rendészeti Védegylet néven önálló szakszervezetet alakítottak, mely augusztus 11-én csatlakozott az FRDÉSZ-hez (Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetségéhez). Így – LIGA tagszervezetként – az FRDÉSZ immár 8 tagszervezetével, közel 40.000 hivatásos és szerződéses állományú tagjával a teljes fegyveres és rendvédelmi szféra érdekképviseletét látja el.

Az FRDÉSZ augusztus 11-i, kiskunhalasi elnökségi ülésén – többek között – a tervezett törvénymódosításokról, a szeptemberi továbbképzés részleteiről, valamint a LIGA által kezdeményezett demonstrációs bizottság feladatairól tárgyaltak. A kiskunhalasi eseményen – miután a tagszervezetek elnökei egyperces néma felállással tisztelegtek az elhunyt hősök előtt, – Kajsza Zoltán HTFSZ elnök adott tájékoztatást a hét eleji tüzoltó-tragédiáról. A tüzoltó szakszervezet elnöke kiemelte: az ország minden pontján elgondolkodtatta a bajtársakat a 3 halálos áldozattal járó baleset, az, hogy hasonló eset bármikor bármelyikükkel elfordulhat, illetve az, hogy ennyi illetményért megéri-e kockáztatni az életüket.

Az FRDÉSZ ezzel kapcsolatban közleményben fogalmazta meg, hogy rendkívül sajnálatos tény, hogy az ország vezető politikusai, döntéshozói éveken keresztül érdemben nem figyeltek oda azokra a szakszervezeti jelzésekre, figyelmeztetésekre, amelyben az érdekvédők megpróbálták felhívni a közvélemény figyelmét a nap, mint nap életüket kockáztató tüzoltók munka- és életkörülményeinek nehézségeire. Olyan veszélyes munkahelyeken, mint például a tüzoltóság, elfogadhatatlan az a kormányzati döntés, amely költségvetési megszorításokat tervez a fegyveres és rendvédelmi területen. Ezért az FRDÉSZ minden törvényes eszközt fel fog használni annak érdekében, hogy megakadályozza azt a kormányzati szándékot, amely a jogállási törvények módosításával, tovább kívánja szükíteni a hivatásos állományúak juttatásait, szerzett jogait!

Kónya Péter elnök tájékoztatást adott a pénzügy-, valamint az igazságügy miniszterrel történt – közelmúltban lezajlott – tárgyalásairól. Az FRDÉSZ vezetője elmondta, hogy radikális változtatásra készül a kormányzat, így bértömeg-gazdálkodást vezetnek be, emellett kormányzati döntés született arról is, hogy meg kell változtatni a szolgálati nyugdíjrendszert. A várhatóan 2007. január elsejével megváltozó törvény – az FRDÉSZ javaslata szerint – nem vonatkozna a már a rendszerben lévő állományra. A tájékoztatás szerint, aki 1996 előtt lépett a rendszerbe, arra a jelenlegi jogok, járandóságok vonatkoznának, míg az 1996 után a rendszerbe lépők esetében bizonyos – a későbbiekben megállapítandó, de a tervek szerint kétszeres – szorzóval számítanák ki az aktuális szolgálati időt.  

Szeptember 28-29-i továbbképzéssel kapcsolatban elhangzott, hogy a gárdonyi rendezvény demonstratív jellegü nyílt fórumként müködne és a ,,Fegyveresek és rendvédelmiek a hivatásuk védelmében” címet viselné. Több elnök is megfogalmazta, hogy a jó a kezdeményezés, hiszen nagy szükség van arra, hogy a társadalom megismerje, milyen napi problémákkal küzd a fegyveres és rendvédelmi szféra. Az FRDÉSZ tagszervezeteinek elnökei megállapodtak abban is, hogy legközelebb szeptember 12-én találkoznak elnökségi ülésen.

A kiskunhalasi rendezvény ünnepélyes eseménye volt, amikor a határőr kollégákat tömörítő Rendészeti Védegylet elfogadta saját Alapszabályát, megválasztotta tisztségviselőit – elnöknek Katus Károlyt, míg alelnöknek Vincze Tibort, – majd arról döntött a több mint száz küldött, hogy az FRDÉSZ tagszervezeteihez csatlakozik.

Az FRDÉSZ ezt követően egyhangú döntéssel felvette tagszervezetei sorába a Rendészeti Védegyletet, így a 8 tagszervezetből álló szövetség a közel 40.000 hivatásos és szerződéses állományú tagjával immár a teljes fegyveres és rendvédelmi szféra érdekképviseletét látja el.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.