Visszatért a kaliforniai Edwards légitámaszpontra az YAL-1A, azaz a lézerrel felszerelt Boeing 747-400F. A légierő tesztközpontjában előre meg nem határozott ideig fognak kis energiájú lézerekkel „légi lövészetet” végre hajtani.
A légi telepítésü lézer a rakétavédelmi rendszer része lesz. A hordozógépnek a felhők fölött járőrözve kell majd észlelnie a még gyorsítófázisban lévő rakétát, majd pontosan célozva nagy energiájú lézerrel kell megsemmisíteni a célt. Az elkövetkező hónapok próbái során a kis energiájú lézer a Big Crow-ra keresztelt NKC-135E kísérleti repülőgépre felfestett rakétasziluettet fogja célba venni, amellyel a légi telepítésü lézer célkövető képességét kívánják ellenőrizni.A repülőgépet tavaly építették át, hogy fogadni tudja a kis energiájú kristállyal gerjesztett lézert, illetve a tüzvezető rendszert, továbbá egyben megerősítették a repülőgép törzsének szerkezeti elemeit, és beépítették az egyelőre üres vegyianyag-tartályokat is. Ez utóbbiakra az év második felében – amennyiben az elkövetkező próbák sikeresek lesznek – beépítendő, nagy energiájú kémiai lézer üzemeltetéséhez lesz szükség. A COIL-ra (Chemical Oxygen Iodine Laser) keresztelt kémiai lézer összesen hat egymással összekapcsolt modulból áll, amelyek egyenként majdnem 3 tonnát nyomnak, és 3600 alkatrészből tevődik össze. Ezek a modulok biztosítják a lézer nagy energiáját, ám mindezt csak 5 másodpercig, amely azonban elegendő kell hogy legyen egy rakéta megsemmisítéséhez.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |