Svédország új korvettosztályát, a Visby egységeit – amelyet a lopakodótechnológia terén elért legújabb kutatási eredmények figyelembevétele mellett terveztek - a dél-afrikai Denel által gyártott légvédelmi rakétarendszerrel szerelik fel. Az Umkhonto (azaz lándzsa a zuluk nyelvén) mindössze 130 kg, az igényektől függően pedig négy vagy nyolc rakétát tartalmazó konténerekből függőlegesen indítják. Az Umkhonto hatótáva mindössze 12 km, cserébe viszont akár 10 km magasra is elér.
A rakétának nemcsak a neve egyedi hangzású, hanem annak a módja is, ahogy célját megtalálja: az indítás után előbb a hajó radarja vezeti a cél közelébe, majd onnan a rakéta infravörös keresőfeje veszi át az irányítást. Az Umkhonto észlelhetőségét csökkenti, hogy szinte füst nélkül üzemel. Az Umkhontónak méltó párja a Visby-osztály. A hajót úgy tervezték, hogy a legtágabb értelemben vett észlelhetősége – optikai, infravörös, akusztikai (vízfelszíni és alatti), mágneses, nyomás, radarkeresztmetszet és kibocsátott rádióhullámok – a lehető legkisebb legyen. A hajót szinte teljes egészében kompozitanyagokból építették, a különleges hajótörzsnek köszönhetően merülése mindössze 2,6 méter. Ennek eredményeként a Visby-osztály egységeit általában (időjárási viszonyoktól függően) 13–22 km között lehet észlelni. Ha a térségben elektronikai ellentevékenység folyik, akkor ez az érték 8–11 km-re csökken.

A Visby-osztály prototípusa próbaúton
Az Visby-osztály Umkhontókkal való felszerelése 30 millió dollárba kerül. A rendszert a dél-afrikai haditengerészeten kívül Finnország is rendszeresítette a Hamina- és a Hämeenmaa-osztály egységein. Jelenleg Brazília érdeklődik a rendszer iránt, amit a Sao Paolo repülőgép-hordozóra szeretne integrálni.