2024. 05. 21. kedd
Konstantin
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Összefogás a kuvaiti harckocsik modernizációjáért

Art of WAR  |  2011. 04. 14., 09:14

Három, korábban Jugoszláviához tartozó köztársaságnak – Szerbia, Szlovénia és Horvátország – szándékában áll létrehozni egy vegyesvállalatot, a kuvaiti hadsereg állományába tartozó, M-84 típusú harckocsik modernizációjára. A szerb védelmi minisztérium a kuvaiti harckocsik javításának és modernizációjának költségét mintegy 400 millió dollárra becsüli.

Kuvait 1989-ben rendelt 155 darab M-84 típusú harckocsit (a szovjet T-72 jugoszláv verziója) Jugoszláviától, amelyek átadása 1990-ben kezdődött meg. A harckocsihoz tartozó alkatrészek gyártása Jugoszlávia 240 gyárában zajlott, amelyek különböző tagköztársaságokban voltak megtalálhatóak, illetve indirekt módon – beszállítók – további mintegy 1000 vállalkozás kapott szerepet a harckocsik előállításában. A balkáni háború kitörése ellenére, az 1990-es évek elején a harckocsik előállítása Szerbiában és Horvátországban tovább folytatódott, igaz egymással mindennemü kapcsolatot felfüggesztettek.

Információk szerint szerb részről a Yugoimport áll kapcsolatban Kuvaittal a harckocsik modernizációját illetően. A vegyesvállalat létrehozásának kezdeményezője Szerbia, mivel több olyan gyár, amelyek részt vettek az M-84 korábbi gyártásában, a szomszédos köztársaságokban található. Különösen fontos lenne a horvátországi Slovanski Brodban található Duro Dakovic gyár részvétele, amelyben a jugoszláv érában a harckocsik végső összeszerelése zajlott, illetve Szlovénia, mint az Európai Unió tagállama részvétele sem mellékes. A szerbiai Kragujevacban található Technical Overhaul Bureau szintén potenciális partnerjelölt a kuvaiti M-84 típusú harckocsik modernizálásában.

Technikai jellemzők

M-84 harckocsiTömeg: 41,5 tonnaHossz: 9,53 mSzélesség: 3,57 mMagasság: 2,19 mSzemélyzet: 3 fő (parancsnok, lövész, vezető)Motor: Diesel V-46TK 1000 LE (750 kW)Üzemanyag mennyiség: 1200 + 400 lHatótáv: 700 kmMaximális sebesség: 68 km/h

FegyverzetElsődleges fegyverzet 2A46 típusú, 125mm-es sima csövü (huzagolatlan) harckocsiágyúMásodlagos fegyverzet: 7,62 mm-es, M86 koaxiális géppuska és 12,7 mm-es M87 légvédelmi géppuska

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 30., 13:06
A magyar kormány és a magyar emberek a békében érdekeltek. A Magyar Honvédség képes megteremteni és megvédeni a békét – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter április 29-én, a Veszprém vármegyei Hajmáskéren, a Nullponti Lő- és Gyakorlótéren, egy páncéltörő-képesség hatásbemutató gyakorlat előtt.
2024. 04. 23., 11:46
Nehéz szívvel kezdtem bele ennek a cikknek a megírásához, mivel a V-22 Osprey a legelső, róla megpillantott kép óta nagyon is közel áll a szívemhez. Nem egyszerű feladat, ha az embernek egy kedvencéről kell kevéssé biztató híreket írnia.
2024. 04. 03., 10:37
A Taiho vagyis Nagy Főnix (más fordítás szerint Óriás Főnix) 1944 nyarán a japán flotta legújabb, legmodernebb és egyben legerősebb repülőgép-hordozójának számított.
2024-04-04 12:53:29
„Európa legmodernebb tüzérségi lövedékeket gyártó fegyvergyártóműve épül Várpalota keleti városrészén – húzta alá prof. dr. Palkovics László, az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. vezérigazgatója a Várpalotai Védelmiipari Komplexum 155 milliméteres tüzérségi lőszereket gyártó épületének alapkőletételén, április 3-án, szerdán.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 17., 11:24
Rendőrségi bejelentés érkezett a Magyar Honvédség tűzszerész ügyeletére, mely szerint feltételezett robbanóeszközre bukkantak a balassagyarmati Kóvári utcában, egy autóalkatrész-kereskedés hátsó udvarában, árokásás során.
2024. 05. 16., 10:13
Interjú Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterrel és dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2024. 05. 13., 12:22
Egymást követik a kiképzések a Brave Warrior 2024 többnemzeti gyakorlat során a Bakonyban.
2024. 05. 09., 15:13
Egyhetes gyakorlatukat töltik az „Acélkocka” altisztképzési rendszer általános repülőműszaki üzembentartó altiszt szakmai tanfolyam résztvevői az MH 47. Bázisrepülőtéren, ahol egyebek mellett betekintést nyertek a H145M helikoptereken végzett vizsgálatok munkafolyamatába is.

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.