Kezdődhetne úgy a cikk, mint manapság sok hirdetés; raktárról eladó 134 darab, alig használt T-72 típusú harckocsi. A cseh védelmi minisztérium a közeljövőben kívánja áruba bocsátani harckocsi állományának egy jelentős részét, amelyek jelenleg a szárazföldi erők tartalékában találhatóak. A katonai vezetés által eladásra szánt használt harckocsik ára, egyelőre nem ismert. Napjainkban a cseh védelmi minisztérium az eladáshoz szükséges dokumentumok előkészítését végzi.
Az eladás nem egyszerü, mivel a cseh védelmi minisztérium nem jogosult külföldi vásárló számára közvetlenül áruba bocsátani haditechnikai eszközöket. A helyi törvények szerint a katonai vezetés a feleslegessé vált harckocsikat egy cseh, akkreditált, civil vállalat számára adhatja el, amelyet kötelezhet arra, hogy két év alatt a technikai eszközöket továbbértékesítse, illetve amennyiben nem jelentkezik rá vevő, újrahasznosítsa.
„A legtöbb esetben a cseh vállalatok kiszállítják a harckocsikat az ország területéről és külföldi vásárlók számára értékesítik azokat. Általában a harckocsik modernizáció után állnak szolgálatba a vásárló ország hadseregében. Amennyire ismert, több cseh harckocsi korábban Algériába került”, - mondta a cseh katonai vezetés, egy magát megnevezni nem kívánó informátora. Ennek tükrében nem zárható ki, hogy a T-72 harckocsik egy afrikai országba kerülnek.
A lekonzervált T-72-esek értékesítése után a cseh szárazföldi haderő állományában mindössze 30 modernizált, T-72M4-CZ típusú harckocsi marad. Korábban néhány szakértő úgy vélte, hogy Csehország modernizálja fogja a tartalékba helyezett T-72-eseket, ugyanakkor ezt a tervet még 2011-ben törölték, a cseh védelmi kiadások csökkenése miatt.
Csehország a T-72 harckocsikat a Szovjetuniótól örökölte. 1990-ben, a Varsói Szerződés felbomlása után Csehszlovákia több mint háromezer különböző típusú, szovjet harckocsit kapott, amelyekből Csehország a szétválás után megközelítőleg felét tartotta meg.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.