Információk szerint az orosz \"Almaz-Antej\" vállalat 2015-ben befejezi az Sz-300 légvédelmi rakétakomplexumok gyártását. A rakétakomplexumok előállításának leállítása egyaránt vonatkozik az export-, valamint az orosz hadsereg számára gyártott változatokra. A komplexumhoz szükséges tartalék-, valamint cserealkatrészek gyártása természetesen folytatódik.
A kiöregedő Sz-300-as rendszereket az Sz-400-as rakétakomplexumok fogják váltani az orosz hadseregben, amelynek külföldi értékesítése 2016-ban kezdődhet meg. A késedelem oka, hogy az ipari komplexumnak először a hazai, az orosz védelmi minisztérium megrendeléseit kell teljesítenie.
A közelmúltban vált ismertté, hogy az Sz-400 légvédelmi rakétarendszer megkapta az exportengedélyt, aminek birtokában Oroszország megkezdheti a külföldi értékesítést. A PVO „Almaz-Antej” légvédelmi rendszerek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó konszern vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a cég napjainkban tárgyalásokat folytat potenciális, külföldi megrendelőkkel. A cég második embere hozzátette, hogy a rendszer „új, nagyon hatásos és nem olcsó”, ezért ezt csak fejlett gazdasággal rendelkező országok engedhetik meg maguknak.
2014 áprilisában Oroszország elnöke, Vlagyimir Putyin beszélt arról, hogy jelentős mértékben növelni kell a légvédelmi rendszerek exportját. Az elnök úgy fogalmazott, hogy a haditechnikai eszközök ezen osztálya világpiac egy jelentős részét foglalja el, és Oroszország napjainkban a légvédelmi rendszerek eladásának „mindössze” egyharmadát tudhatja magáénak. Putyin korábban elvi hozzájárulását adta az Sz-400 komplexum Kínának történő értékesítéséhez.
A váltásra kerülő Sz-300-as komplexumok sorozatgyártása az 1970-es években kezdődött, míg rendszeresítésére a Szovjetunió hadseregében 1975-től került sor. Az évek során 14 fő változat került kifejlesztésre, amelyek az Orosz Légierő, Szárazföldi Erők és a Haditengerészet állományában kerültek rendszeresítésre.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
A Wizz Air büszkén jelenti be, hogy átvette első Airspace kabinberendezéssel készült repülőgépét az Airbustól. A konfiguráció új korszakot jelent az utaskényelemben, a hozzáférhetőségben és az ergonómiában egyaránt. Ez a lépés is alátámasztja, hogy a Wizz Air elkötelezett az utasélmény folyamatos javítása mellett.