India 126 db \"könnyű\" vadászgép beszerzését tervezi 4 milliárd dollár értékben, hogy időben kivonhassa az ugyan modernizált, ám kiöregedő MiG-21 gépeit. Az Indiában otthonosan mozgó oroszok a MiG-35-tel indulnak.
A tender résztvevői között ugyanúgy megtaláljuk a már helyi tapasztalatokkal rendelkező vállalatokat, mint a "zöldfülüeket". Újonc a két amerikai versenyző, az F-16 és az F-18, illetve a svéd Gripen is, továbbá annak tekinthető az EADS Eurofighter Typhoonja is. A franciák a Mirage 2000-5-tel indultak, ám ajánlatukban ehelyett már a Rafale szerepel.
A verseny rendkívül szorosnak ígérkezik, hiszen a franciáknak és a svédeknek nagy szükségük van az exportsikerekre, szintén jól jönne az EADS-nek egy ilyen volumenü megrendelés, az USA pedig egyszerüen már nem engedheti meg magának, hogy szinte egyáltalán ne legyen jelen egy ilyen dinamikusan fejlődő piacon. Az orosz RSzK MiG az utóbbi évtizedben igazán átütő exportsikerről nem tud beszámolni, így számára is fontos a győzelem.
Lássuk, mit kínálnak az egyes résztvevők. A Lockheed Martin a legmodernebb F-16-ot indítja, sőt felajánlotta, hogy az indiai igényeknek megfelelően készek kifejleszteni egy Block 70 változatot is. Ajánlatuk része lenne a teljes technológiai transzfer, ám nagy valószínüséggel erre nem fog sor kerülni, mivel azt valószínüleg az USA illetékes hatóságai meg fogják vétózni. A Boeing a legmodernebb APG-79 AESA (Active Electronically Scanned Array – aktív fázisvezérelt) radarral szerelt Block 2 F-18E/F-et ajánlja. Teljes technológiai transzferről itt sem lehet szó. A Gripen eddig nem konkretizálta az ajánlatát, de figyelembe véve azt a tényt, hogy rövid időn belül sikerült mind a dánoknak (Gripen DK), mind a norvégoknak (Gripen N) egy testreszabott változatot felajánlaniuk, valószínüleg az indiaiakkal sem fognak másként bánni. A franciák a Rafale "mezei" B és C változatát indítják, míg az EADS is csupán minimális változtatásokat eszközölne az Eurofighterén.

A képen látható NIIP N-011M Bars radar kistestvére került a MiG-35-be
Az oroszok a MiG-35 típussal szállnak versenybe. Ez a gép nem összetévesztendő az 1.44 projekttel. Valójában a MiG-29 legmodernebb változatáról van szó. A gép az MiG-29M-nek (pontosabban a javasolt, de eddig meg nem épített M1-nek) és M2-nek a változata, amelybe beépítették a MiG-29 OVT-ből ismerős, a gázsugár két tengelyen történő kitérítésére alkalmas tolóerő-vektoros hajtómüvet. Természetesen ennek megfelelően a fly-by-wire rendszert is módosították, illetve továbbfejlesztették. A gép orrában jelenleg a NIIP Bars-29 passzív fázisvezérelt radar található, ami az indiai Szu-30 MKI-ban található NIIP N-011M Bars radar kistestvére. Ennek megfelelően a teljesítménye is kisebb. Könnyen lehet azonban, hogy a verseny során az ajánlatban szereplő Bars-29 radart az egyelőre csak a 9.17 MiG-29 prototípus orrában lévő új Zsuk-MFE AESA radarra cserélik majd. A döntés természetesen még éveket várat magára, így végleges döntés valószínüleg csak az évtized fordulója körül várható.