India bázist épít az Andaman szigeten a pilóta nélküli repülőknek, az UAV-k részére, ahonnan majd őrjárataikat indítják India keleti partvidéke felé. Ezekkel a gépekkel csempészeket és terroristákat fognak felderíteni. Az Andaman sziget közelében közel hatszáz, főként lakatlan sziget fekszik, valamint közel van Thaiföldhöz és Indonéziához is, így az innen induló repülők nagy területet tudnak lefogni.
India az első UAV-jét a 342. felderítőszázadban állította szolgálatba a tavalyi év folyamán. Ez az egység izraeli gyártmányú gépeket használ, nyolc darab Searcher II-t és négy darab Heront. A Searcher II közel tizenhat órán keresztül tud a levegőben lenni, a Heron az amerikai Predatorhoz hasonlít, és egy repülés alkalmával akár ötven óráig is repülhet egyfolytában. A radar és a videokamera segítségével az UAV példátlan gyorsasággal tud információt továbbítani a megfigyelt területről. Izrael szintén tengeri felderítésre használja a Heron egyik verzióját. Izraelben nagy sikereket értek el ezekkel a pilóta nélküli felderítőgépekkel, így kinyitnák ezen szerkezetek hatalmas piacát a világ felé. A zsidó állam több mint két évtizede vezetője az UAV-technológiának, és már négy éve látja el ezekkel a repülőkkel az indiai haditengerészetet.

A tengeri járőrözés az egyik leginkább emberpróbáló repülési feladat. Több órán keresztül a levegőben, keresni valamit, valakit a tengeren, a tengerparton. Az embereknek unalmas, de a robotoknak eszményi munka. Amíg az Egyesült Államok kipróbálja a nagy és drága Global Hawkot, addig Izrael az öreg Heron új verzióját fejlesztette ki Mahatz I néven, így lehetővé teszi az UAV-knak, hogy olcsóbban és hatékonyabban járőrözzenek a tenger felett. A Mahatz I-ben használt radar és a hozzá integrált szoftver segítségével automatikus észlelést biztosít a megfigyelt területről. Az üzemeltető katonák akár a parton, akár egy hajón vagy egy repülőgépen figyelhetik a jeleket, és az UAV-n lévő videokamera képe segítségével pontosabban ismerhetik meg az esetleges konfliktust. Ebben a munkában a legfontosabb kritérium a megbízhatóság. Amíg a Mahatz I kicsit kisebb a Predatornál, még mindig elég drága, ötmillió dollár darabja. Az üzemeltető országok nem szeretnének egy ilyen gépet elveszteni a tenger felett meghibásodás miatt. A Mahatz I akár ötvenkét órát képes egyhuzamban a levegőben tölteni. Egy átlagos őrjárat harmincöt órán keresztül tart.