2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bázist építenek a pilóta nélküli repülőknek Indiában

Art of WAR  |  2007. 03. 31., 14:30

India bázist épít az Andaman szigeten a pilóta nélküli repülőknek, az UAV-k részére, ahonnan majd őrjárataikat indítják India keleti partvidéke felé. Ezekkel a gépekkel csempészeket és terroristákat fognak felderíteni. Az Andaman sziget közelében közel hatszáz, főként lakatlan sziget fekszik, valamint közel van Thaiföldhöz és Indonéziához is, így az innen induló repülők nagy területet tudnak lefogni.

India az első UAV-jét a 342. felderítőszázadban állította szolgálatba a tavalyi év folyamán. Ez az egység izraeli gyártmányú gépeket használ, nyolc darab Searcher II-t és négy darab Heront. A Searcher II közel tizenhat órán keresztül tud a levegőben lenni, a Heron az amerikai Predatorhoz hasonlít, és egy repülés alkalmával akár ötven óráig is repülhet egyfolytában. A radar és a videokamera segítségével az UAV példátlan gyorsasággal tud információt továbbítani a megfigyelt területről. Izrael szintén tengeri felderítésre használja a Heron egyik verzióját. Izraelben nagy sikereket értek el ezekkel a pilóta nélküli felderítőgépekkel, így kinyitnák ezen szerkezetek hatalmas piacát a világ felé. A zsidó állam több mint két évtizede vezetője az UAV-technológiának, és már négy éve látja el ezekkel a repülőkkel az indiai haditengerészetet.

A tengeri járőrözés az egyik leginkább emberpróbáló repülési feladat. Több órán keresztül a levegőben, keresni valamit, valakit a tengeren, a tengerparton. Az embereknek unalmas, de a robotoknak eszményi munka. Amíg az Egyesült Államok kipróbálja a nagy és drága Global Hawkot, addig Izrael az öreg Heron új verzióját fejlesztette ki Mahatz I néven, így lehetővé teszi az UAV-knak, hogy olcsóbban és hatékonyabban járőrözzenek a tenger felett. A Mahatz I-ben használt radar és a hozzá integrált szoftver segítségével automatikus észlelést biztosít a megfigyelt területről. Az üzemeltető katonák akár a parton, akár egy hajón vagy egy repülőgépen figyelhetik a jeleket, és az UAV-n lévő videokamera képe segítségével pontosabban ismerhetik meg az esetleges konfliktust. Ebben a munkában a legfontosabb kritérium a megbízhatóság. Amíg a Mahatz I kicsit kisebb a Predatornál, még mindig elég drága, ötmillió dollár darabja. Az üzemeltető országok nem szeretnének egy ilyen gépet elveszteni a tenger felett meghibásodás miatt. A Mahatz I akár ötvenkét órát képes egyhuzamban a levegőben tölteni. Egy átlagos őrjárat harmincöt órán keresztül tart.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.