2007. április 10-én furcsa látvány fogadta az amerikai katonákat a Virginia államban található Oceana haditengerészeti támaszponton, ugyanis egy orosz An-124 Ruszlan szállítógép parkolt az egyik állóhelyen. A hatalmas Antonov szállítógép az amerikai Tengerészgyalogság katonáinak felszerelését szállította. A NATO és Ukrajna illetve Oroszország képviselői még tavaly állapodtak meg arról, hogy az észak-atlanti katonai szövetség tagállamai használhatják a különösen nehéz vagy nagy méretű szállítmányok célbajuttatására az An-124 Ruszlan szállítógépeket, pótolva ezáltal a stratégiai légiszállítás terén meglévő kapacítás hiányukat.
A Strategic Airlift Interim Solution (SALIS) egyezmény keretében egyenlőre hat repülőgép bérléséről van szó, melyek közül kettő tartósan a németországi Lipcse repülőterére települ, hogy bármikor készen álljon a bevetések végrehajtására. A maradék négy gép ukrajnai vagy oroszországi repülőtereken áll készenlétben. A hat gép összesen évi 2000 repült órát kell teljesítsen a 220 millió dolláros lízing szerződés keretében. Az európai NATO tagállamok - Nagy-Britanniát leszámítva - nem rendelkeznek elegendő saját tulajdonú stratégiai légi szállítási kapacítással, az amerikai C-5 Galaxy illetve C-17 Globemaster gépek pedig rendkívüli módon leterheltek, így vált szükségessé az oroszok és az ukránok bevonása.