A vizsgálóbizottság 2003. szeptember végén összegezte megállapításait az STS-113 űrrepüléséről, amely a Columbia pusztulásával végződött.
Ez a jelentés és mellékletei 55000 oldalt tesznek ki, nyilván igen kevesen lesznek, akik kézbe veszik és végigolvassák. A számos mulasztás, hiba és NASA vezetési hiányosságai mellett a katasztrófa közvetlen okaként a startnál levált szigetelőanyag darab okozta sérülést határozták meg. A bal szárnyon a belépőél mögötti első sorban lévő egyik csempe levált, ezen a hézagon át a leszálláskor már 100 km magasságban megkezdődött a felhevült külső gáz beáramlása a szárnyszerkezetbe, amely fokozatosan átégett, végül letört. A képen számítógépes adatfeldolgozás látható a betört gáz irányáról és sebességéről.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |