2024. 09. 21. szombat
Máté, Mirella
: 394 Ft   : 353 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lezuhant az amerikai haditengerészet egyik E-2C AWACS repülőgépe

Art of WAR  |  2007. 08. 16., 17:19

A tengerbe zuhant és eltűnt az Egyesült Államok Haditengerészetének (US Navy) egyik AWACS repülőgépe augusztus 15-én. A balesetet az Atlanti-óceánon hajózó USS Harry S. Truman (CVN 75) repülőgép-hordozó hadihajó fedélzetén állomásozó egyik E-2C Hawkeye szenvedte el. A légcsavaros korai előrejelző és légtérfelderítő repülőgép fedélzetén három fő tartózkodott, őket egyelőre nem találják, de keresésükre hatalmas erőket mozgósítottak.

A szerencsétlenül járt gép és személyzete a USS Harry S. Truman (CVN 75) repülőgép-hordozó fedélzetén állomásozó repülőezred állományába tartozik, azon belül is a VAW-120 századba (Carrier Airborne Early Warning Squadron). A hordozó a baleset bekövetkeztekor 150 mérföldre dél-keletre hajózott Virginia partjaitól. Az eltünt repülőgép és a személyzet keresésére a USS Truman mellett bekapcsolódtak a Parti Őrség és egy másik hordozó, a USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) egységei is.

A törzs feletti hatalmas tányérantennájáról könnyen felismerhető légcsavaros repülőgép az amerikai haditengerészet mindegyik repülőgép-hordozóján megtalálható. A korai előrejelző és légi irányító repülőgép tulajdonképpen egy nagy teljesítményü rádiólokátorral felszerelt repülő harcálláspont, mely a légtérben járőrözve alkalmas a környező több száz kilométer sugarú körben felderíteni a különféle repülőeszközöket és azokra rávezetni a saját elfogó vadászgépeket. Erre a feladatkörre főleg a nagy hatótávolságú és méretü repülőgépek alkalmasak, de van müködőképes helikopteres változat is. A légtérfigyelő repülőgépek a szárazföldi telepítésü rádiólokátorok kiegészítésére szolgálnak. Előnyük, hogy több ezer méteres repülési magasságuk miatt sem a domborzat, sem a Föld görbülete nem akadályozza őket a felderítésben, ugyanakkor hátrányuk, hogy rendkívül költséges mind a beszerzésük, mind az üzemeltetésük, így nem tarthatóak állandóan a levegőben, ezáltal továbbra is szükség van a földi radarrendszerekre. A legelterjedtebb az a megoldás, hogy a nagyméretü lokátort egy forgó radomban helyezik el a törzs tetején, így a környező légtérről a gép repülési irányától függetlenül, minden irányból tudnak információkat gyüjteni.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Folytatódik az Emirates kabinszemélyzetének bővítése, amelynek keretében 2024-ben 5000 új légiutas-kísérő felvételét tervezi. A globális toborzás Magyarországot is érinti, legközelebb szeptemberben tart nyílt napot Budapesten a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.

  NÉPSZERŰ HÍREK