A kazanyi üzemben végrehajtotta a legújabb orosz helikopter, az Euromil Mi–38-as az első felszállását még festetlen sárkánnyal. A 6 perces repülés során V. Kutanyin és A. Klimov berepülőpilóták vezették, másnap megismételték a repülést az orosz miniszterelnök-helyettes jelenlétében.
Ez a fejlesztés 1983-ban kezdődött a Mi–8-as és 17-es család felváltására, 4 t hasznos teherrel (5 t függesztve). Ezt 1999-ben megnövelték 6 t belső, és 8 t külső terhelésre. A fejlesztés 1992-ben leállt, majd 2000-ben folytatódott, de az orosz olajipar rendelései nélkül kudarcra van ítélve. A polgári szektor 300 gépet tudna hasznosítani, de 2010-ig 8,25 milliárd rubel fejlesztési költségre lenne szükség, ez mintegy 275 millió $. Ebből az állami költségvetés 7%-ot adna, a többi csak ígéret. Kidolgozták a PW 127 T/S amerikai és a Klimov VK–3000 (TV7–117VM) gázturbinás változatot is (ez utóbbi Mi–382), hogy a gép exportálható legyen. A prototípus és az első ötven gép a kanadai PW 127 T/S hajtómüvekkel repülne, erre a szerződés már 1999. augusztus 18-án megvolt. Az orosz hadsereg eddig nem rendelt a típusból.