Régóta várják az Amerikai Légierő Stratégiai Parancsnokságán a 76 darabos Boeing B-52H flotta hajtóműveinek újabb típusokra cserélését.
A tervek szerint ez a 2020-as költségvetési évben meg is kezdődhet és a közel 60 éves repülőgépek továbbra is rendszerben maradnak.
A tavalyi évben kezdte a légierő a B-52-esek elavult hajtóműveinek cseréjét, illetve annak finanszírozását vizsgálni a régi építésű bombázók további szolgálatban tartása érdekében. Az alternatívák között nem csak a csere, de az üzemeltetés kiszervezése is szóba jött – alaposan megvizsgáltak minden felmerülő megoldást, hiszen a 650 darab hajtómű lecserélése több milliárdos kiadást jelent a költségvetésnek.
Robin Rand tábornok, a Stratégiai Parancsnokság vezetője bízik benne, hogy a 2020-as költségvetési évben erre sor kerülhet, szerinte eddigi parancsnoksága alatt most a legjobbak a légierő esélyei erre.
A 2018-as költségvetési évben dől el, sikerül-e előre lépni a modernizálási programban. A költségvetést a Képviselőház és a Szenátus már jóváhagyta, a végső döntés az elnök kezében van – aláírásával szentesítheti azt.
Rand tábornok megerősítette, hogy szükség van az új hatóművekre, azonban az nem világos, hogy ez még a hivatali ideje alatt bekövetkezik-e. Az egyik B-52-es TF33-as hajtóműve egy januári misszió során felmondta a szolgálatot, ám Deborah Lee James, az USAF korább titkára fenntartotta, hogy a baleset nem gyorsítaná a bombázó öregedő Pratt & Whitney hajtóműveinek cseréjét. A gyártók azonban nem így gondolják: a Rolls Royce már ringbe szállt a BR725 hajtóművével, a GE Aviation pedig a CF34-10-et ajánlotta fel.
A tervek szerint ez a 2020-as költségvetési évben meg is kezdődhet és a közel 60 éves repülőgépek továbbra is rendszerben maradnak.
A tavalyi évben kezdte a légierő a B-52-esek elavult hajtóműveinek cseréjét, illetve annak finanszírozását vizsgálni a régi építésű bombázók további szolgálatban tartása érdekében. Az alternatívák között nem csak a csere, de az üzemeltetés kiszervezése is szóba jött – alaposan megvizsgáltak minden felmerülő megoldást, hiszen a 650 darab hajtómű lecserélése több milliárdos kiadást jelent a költségvetésnek.
Robin Rand tábornok, a Stratégiai Parancsnokság vezetője bízik benne, hogy a 2020-as költségvetési évben erre sor kerülhet, szerinte eddigi parancsnoksága alatt most a legjobbak a légierő esélyei erre.
A 2018-as költségvetési évben dől el, sikerül-e előre lépni a modernizálási programban. A költségvetést a Képviselőház és a Szenátus már jóváhagyta, a végső döntés az elnök kezében van – aláírásával szentesítheti azt.
Rand tábornok megerősítette, hogy szükség van az új hatóművekre, azonban az nem világos, hogy ez még a hivatali ideje alatt bekövetkezik-e. Az egyik B-52-es TF33-as hajtóműve egy januári misszió során felmondta a szolgálatot, ám Deborah Lee James, az USAF korább titkára fenntartotta, hogy a baleset nem gyorsítaná a bombázó öregedő Pratt & Whitney hajtóműveinek cseréjét. A gyártók azonban nem így gondolják: a Rolls Royce már ringbe szállt a BR725 hajtóművével, a GE Aviation pedig a CF34-10-et ajánlotta fel.
Forrás: Flightglobal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |