Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.
Az igazgató szerint a következő két év elegendő ahhoz, hogy az állami engedélyeztetési eljáráson átessen a típus, ami a sorozatgyártás feltétele.
Az új repülőgép (az An-2-es alapjain továbbfejlesztett, kompozit technológiájú, turbólégcsavaros repülőgépet takar a hosszú rövidítés) a tervek szerint 2 tonna hasznos teher szállítására lesz képes 2500 km-es távolságra. A fő feladata a teherszállítás lesz, hiszen a legújabb felmérések szerint erre lesz igény: a távközlés fejlődése, az internetes technológiák elterjedése miatt csökkenni fog az utasszám, ám nőni fog a légi szállítás jelentősége. Az eddigi 80-20%-os utas-teher arány alaposan átrendeződik és az összes kapacitás 70%-át fogja a teherszállítás kitenni. Az új An-2-es utód előnye, hogy füves, vagy akár csak ideiglenesen előkészített reptérről is képes üzemelni és pillanatok alatt alkalmassá tehető utasszállításra is, miután kirakodták a szállítmányt.
Az intézet ehhez a feladathoz egy 70-80 fős csoportot hozott létre, akik kidolgozzák a szükséges dokumentációt, illetve elkészítik a teljes egészében kompozit felépítésű sárkányszerkezet elemeinek gyártásához szükséges sablonokat. Az elkészült elemek összeszerelése és a berendezések beépítése ezek után már megtörténhet a gyártó cégnél is, ehhez a szakemberek átképzését is vállalja az intézet. Egyes hírek szerint erre már jelezte szándékát az ulan-udenszki repülőgépgyár.
Forrás: aviation21.ru