Az Alenia Aermacchi, a Finmeccanica leányvállalata január 24. és 25. között végrehajtotta az M-346 kiképző repülőgép első légi utántöltését. A repülési teszteket a második prototípussal hajtották végre az olasz légierő kísérleti tesztcsapatával, az RSV-vel együttműködve. A repülések során egy légi utántöltő képességgel rendelkező Tornado vadászgépből tankolták meg az M-346 típusú repülőgépet. Az első alkalmakkor csak száraz tankolást hajtottak végre, amikor üzemanyag-átszivattyúzás nélkül, csak a flexibilis csőre való csatlakozást próbálták, de végül a normális üzemanyag-átszivattyúzást is sikeresen végrehajtották.
Az Alenia Aermacchi mindkét tesztpilótája, Cecconello és Bucci parancsnok részt vett a légi utántöltési tesztekben David Cipelletti őrnaggyal, az RSV pilótájával együtt. Minden tesztrepülést sikeresen és biztonságosan hajtottak végre.
Az eredmények bizonyították az M-346 kitünő kezelhetőségét, jó manőverezőképességét és a légi adatközlő rendszer helyes viselkedését a légi utántöltési feladat minden fázisában. Pozitív eredményeket nyújtott a repülőirányító rendszer, a flight control system ezen funkcióra kifejlesztett képességei, valamint a légi utántöltő rendszer is tökéletesen müködött.
A légi utántöltés egy nagyon bonyolult légi manőver, érzékeny irányító mozdulatokkal lehet elérni a sikeres összekapcsolódást a tankolócsővel, amely eredmény a pilóta ügyességének, a repülőgép manővereinek és sebességének összehangolása. Egy-egy légi utántöltési teszt során így nemcsak a tankolórendszer, hanem a repülőgép irányítórendszere is vizsgázik.
A napokban végrehajtott repülési tesztekkel jelentős lépéseket tettek az M-346 kísérleti programjában, mert pozitív eredményeket kaptak aerodinamikai viselkedéséről és a repülőgép rendszereinek fejlesztéséről, különösen a flight contol system müködéséről. Ezek a pozitív eredmények felgyorsítják a tesztprogramot, és lerövidítik az M-346 kiképző repülőgép végső tanúsítványának megszerzéséhez vezető utat.