A Boeing Company nyerte meg az amerikai hadsereg szerződését tizenegy darab új CH–47F Chinook típusú helikopter leszállításáról. Az első helikopterek leszállítása 2011-ben kezdődik. – Ennek az új szerződésnek a megnyerése hosszú távú elkötelezettséget jelent katonai helikopterünk mellett, amit a magas szintű minőséggel és a jó teljesítménnyel értünk el – nyilatkozta Ken Eland, a Boeing CH–47F program igazgatója.
2006 júliusában a Boeing átadta az első új Chinook helikoptert, miután minden szükséges vizsgálatot eredményesen befejeztek Fort Campbellben, beleértve a légi szállítási, funkcionális és müködési teszteket is. A repülőcsapatok több mint ezer órát repültek az új Chinookkal, beleértve a Joint Readiness Training Centerben végrehajtott kiképzési repüléseket, az éjjellátó rendszerrel végzett oktatási felszállásokat, valamint a szimulált támadási és légi szállítási feladatokat.
A CH–47F főbb jellemzői az új tervezésü, korszerüsített repülőgépváz, a Rockwell Collins által készített Common Avionics Architecture Systemmel (CAAS) ellátott pilótafülke és a BAE Systems digitális repülésirányító rendszere (DAFCS).
A CAAS pilótafülke jelentősen megkönnyíti a repülőszemélyzet tájékozódását, a DAFCS segítségével az új Chinook irányítása egyszerübb lesz, elsősorban a helikopter legnehezebb repülési feladatait, mint az egy helyben függeszkedést, a magasságtartást, valamint növekedett a helikopter teljesítménye és repülési biztonsága is.
A fejlett repülési elektronika egy új generációs digitális térképkijelzőt és adatátviteli rendszert tartalmaz. Az új tervek készítésénél növelték a helikopter túlélési képességét is.
Az új CH–47F helikoptert két, közel ötezer lóerős hajtómü emeli levegőbe 9500 kilogrammos össztömegével együtt, és akár közel 300 km/h-s sebességgel haladhat. A repülőeszköz maximális hatósugara hétszáz kilométer.