Az Egyesült Államok haditengerészetének vezetése 2025-re tervezi az első, repülőgép-hordozó fedélzetéről alkalmazandó, pilóta nélküli harci repülőszázadának (NUCAS = Naval Unmanned Combat Air Strike) felállítását. Az amerikai haditengerészet berkein belül az F/A-XX program keretében zajlik az új repülőeszköz fejlesztése.
A NUCAS-tól azt várják, hogy le tudják vele váltani a repülőgép-hordozókon üzemeltetett haditengerészeti F/A–18-as típust, növelni tudják az amerikai flotta harci hatékonyságát, az új típus által biztosított nagyobb harcászati hatótávolságnak, valamint a levegőben tölthető időtartam növekedésének készönhetően. A haditengerészeti légierő új lehetőségekhez jut azáltal, hogy nagyobb védelmet tud nyújtani vízfelszíni flottája számára.
A NUCAS fejlesztése a Pentagon egyik fő erőfeszítései közé tartozik más, folyamatban lévő projektekkel szemben. Ugyanakkor az amerikai légierő is dolgozik egy hasonló terven, amelynek eredményeképpen egy új generációs, pilóta nélküli, manőverező bombázó repülőgépet kívánnak 2018-tól rendszerbe állítani.
Napjainkban a haditengerészet vezetése a Northrop Grumman céggel történő együttmüködés tervén dolgozik, amely cég megépíti a NUCAS két prototípusát. A Northrop Grumman cég a Boeing konzorcium ellenében nyerte el a lehetőséget azon a tenderen, amelyet a repülőgép-hordozókon alkalmazható pilóta nélküli repülőgépekre írtak ki. A 635 millió dolláros szerződés szerint egy sugárhajtómüvel ellátott, lopakodó, nagy hatótávolságú pilóta nélküli repülőgépet kell kifejlesztenie a nyertesnek. Az X–47 típusú repülő eszköz kísérleti repülései a tervek szerint 2009 novemberében kezdődnek, és 2012 végéig tartanak.