Az orosz Kommerszant újság információja szerint az orosz védelmi minisztérium vizsgálatot folytat egy, a közelmúltban bekövetkezett repülőbaleset kapcsán mely egy Mi-28N „Éjszakai vadász” harci helikopterrel történt. A bizottság előtt két verzió áll jelenleg – a személyzet-, vagy a helikopter tűzvezető rendszerének hibája.
A baleset még június 19-én történt, azóta az esettel kapcsolatban hivatalos információ nem látott napvilágot. Az újság információja szerint a a Mi-28N típusú helikoptert a Torzsokban települő 344. számú harci alkalmazási és átképző központ személyzete vezette az adott időben. A helikopter személyzetének feladata nem irányítható rakétalövészet (NIR) végrehajtása volt kismagasságon történő függeszkedésből, amikor a helikopternek nincs vízszintes sebessége. A lövészet során a rakéták által kibocsátott gázok a helikopter hajtómüvébe kerültek és ott pompázs jelenséget okoztak. (Ezt a szakkifejezést olyan esetekben használják, ha a hajtómü valamilyen okból nem kap elég levegőt, a hirtelen nyomásváltozás miatt rendszertelenné válik a szerkezetben az üzemanyag égéséhez szüksége levegő áramlása, és a fordulatszám leesik.)
A helikopter a váratlanul bekövetkezett teljesítményvesztése miatt vészhelyzetbe került. A leszállás durva volt – gyakorlatilag 40 m-es magasságból függőlegesen csapódott a talajhoz a helikopter. Földetérés után a helikopter rövid kifutást hajtott végre, minek következtében a bal futó egy lyukba futott, a helikopter a bal oldalára borult. A borulás következtében megsemmisült a forgószárny, valamint a farokrotor. A kétfőnyi személyzet nem sérült meg, önállóan hagyták el a gépet és távolodtak el tőle biztonságos távolságba.
A helikoptert gyártó cég – Rosztvertol – főmérnöke, Andrej Varfolomejev az újság kérdésére elismerte a helikopter balesetét, de többet nem kívánt az esethez hozzáfüzni, mivel a minisztérium által kijelölt bizottság még nem fejezte be a vizsgálatot. A Roszvertol egy másik vezetője szerint az eset nem a helikopter meghibásodása miatt következett be. Tudomása szerint a bizottság a helikopter vizsgálata során konstrukciós hibát nem állapított meg. Véleménye szerint az egyik lehetséges ok – a személyzet hibás tevékenysége volt.
Ugyanakkor a védelmi minisztériumból származó információk szerint jelen pillanatban a legénység hibája nem megállapítható. Az informátor elmondása szerint a lövészet végrehajtása során a „helikopter automatikája nem megfelelően müködött” .
A balesetet szenvedett helikopter jelenleg a Roszvertol gyárában található, ahol tüzetes vizsgálatnak vetik alá, illetve elvégzik a javítási munkákat. A „Vertaljoti Rossziji” állami holding (a Roszvertol is ennek tagja) véleménye szerint „végső következtetéseket az esettel kapcsolatban csak a vizsgálat befejezte után lehet levonni”.