Az amerikai Boeing konzorcium sikeres repülési teszteket hajtott végre A160T Hummingbird típusú, pilóta nélküli helikopterével, amelyre az új, FORESTER (The Foliage Penetration Reconnaissance, Surveillance, Tracking and Engagement Radar) típusú fedélzeti lokátort integrálták a gyártók. A tesztrepülésekre 2009. augusztus 31. és október 8. között került sor, amely során 20 felszállást hajtottak végre, és több mint 50 órát töltött a levegőben a helikopter.
A FORESTER program létrehozója a DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency, azaz a Fejlett Védelmi Kutatási Projektek Ügynöksége) együttmüködve az amerikai szárazföldi erőkkel. Az új fedélzeti lokátor pontosabb információkat szolgáltat a mozgásban lévő technikai eszközökről, a megbúvó személyekről.
A Boeing cég pilóta nélküli repülő légi jármü részlegének vezetője, Vic Sweberg elmondta, hogy a FORESTER egy egyedülálló lokátor, így az A16T Hummingbird – egy egyedülálló repülőszerkezet. Együtt egy félelmetes harci eszközt fognak alkotni.
Az A160T már 53 repülést hajtott végre, amelyek során több mint 220 órát töltött a levegőben. A Hummingbird leghosszabb repülése meghaladta az 5,8 órát, míg átlagosan 4,4 óra volt egy-egy repülés időtartama. A Boeing cég az adatok ismertetése során kiemelte, hogy a helikopter légi utántöltés nélkül képes 18 órát repülni.
A Hummingbird típust az amerikai tengerészgyalogság által kiírt tenderen hirdették ki győztesként. A gyártó már demonstrálta a gép teherbírását, amely nem kevesebb mint 1,1 tonna. A Boeing adatai szerint a helikopter kiválóan alkalmazható csapásmérő feladatkörben, és képes 8 darab Hellfire típusú irányítható rakéta hordozására.