2024. 05. 20. hétfő
Bernát, Felícia
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hidrogén meghajtású pilóta nélküli repülőgépet fejleszt a Boeing

Art of WAR  |  2010. 03. 10., 13:32

A Boeing amerikai repülőgépgyártó vállalat megkezdte hidrogén üzemanyaggal működő pilóta nélküli repülőgépe első prototípusának összeszerelését. Az új drón a St. Louis-ban található Boeing Phantom Works és a kenti központú Unmanned Airborne Systems közreműködésével készül. A gépnek, amely a Phantom Eye nevet kapta a tervek szerint 2011 elején kell levegőbe emelkednie.

A projekt érdekessége, hogy az belső finanszírozású – a Boeing állja a költségeket – annak érdekében, hogy lépést tudjon tartani a cég a pilóta nélküli repülőgép piacon jelenleg „uralkodó” Northrop Grumman és General Atomics cégekkel. A hajtómü fejlesztését a Boeing végzi a Mahle Powertrain és a Ford cégekkel, mint technikai partnerekkel.

Az új pilóta nélküli repülőgépnél a Ford vállalat egy 2,3 literes, hidrogénnel müködő motorját fogják alkalmazni. Az UAV képes lesz repülési feladatok végrehajtására nagymagasságban, és akár négy napon keresztül, folyamatosan tud a levegőben őrjáratozni.

A Phantom Eye-t a lopakodó technológia felhasználásával készítik, hogy csökkentsék a felderítés lehetőségét.

A Phantom Eye fesztávolsága az előzetes információk szerint 45,7 m, és mintegy 200 kg hasznos teher hordozására lesz képes. Csúcsmagassága elérheti a 20 km-t, azonban pontos technikai jellemzők nem kerültek még nyilvánosságra.

A Phantom Eye mellett a Boeing dolgozik egy másik pilóta nélküli repülőgépen is, a Phantom Ray-en. A típus első repülésére 2010 végén kerülhet sor. Pontos technikai adatokat erről a gépről sem hoztak ezidáig nyilvánosságra. Információk szerint külső megjelenésében hasonlítani fog az X-47B típusú, hajófedélzeti UAV-ra, amit a Northrop Grumman fejleszt. Az X-47B elődjének, az X-45A fejlesztésével korábban a Boeing foglalkozott.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 30., 13:06
A magyar kormány és a magyar emberek a békében érdekeltek. A Magyar Honvédség képes megteremteni és megvédeni a békét – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter április 29-én, a Veszprém vármegyei Hajmáskéren, a Nullponti Lő- és Gyakorlótéren, egy páncéltörő-képesség hatásbemutató gyakorlat előtt.
2024. 04. 23., 11:46
Nehéz szívvel kezdtem bele ennek a cikknek a megírásához, mivel a V-22 Osprey a legelső, róla megpillantott kép óta nagyon is közel áll a szívemhez. Nem egyszerű feladat, ha az embernek egy kedvencéről kell kevéssé biztató híreket írnia.
2024. 04. 03., 10:37
A Taiho vagyis Nagy Főnix (más fordítás szerint Óriás Főnix) 1944 nyarán a japán flotta legújabb, legmodernebb és egyben legerősebb repülőgép-hordozójának számított.
2024-04-04 12:53:29
„Európa legmodernebb tüzérségi lövedékeket gyártó fegyvergyártóműve épül Várpalota keleti városrészén – húzta alá prof. dr. Palkovics László, az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. vezérigazgatója a Várpalotai Védelmiipari Komplexum 155 milliméteres tüzérségi lőszereket gyártó épületének alapkőletételén, április 3-án, szerdán.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 17., 11:24
Rendőrségi bejelentés érkezett a Magyar Honvédség tűzszerész ügyeletére, mely szerint feltételezett robbanóeszközre bukkantak a balassagyarmati Kóvári utcában, egy autóalkatrész-kereskedés hátsó udvarában, árokásás során.
2024. 05. 16., 10:13
Interjú Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterrel és dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2024. 05. 13., 12:22
Egymást követik a kiképzések a Brave Warrior 2024 többnemzeti gyakorlat során a Bakonyban.
2024. 05. 09., 15:13
Egyhetes gyakorlatukat töltik az „Acélkocka” altisztképzési rendszer általános repülőműszaki üzembentartó altiszt szakmai tanfolyam résztvevői az MH 47. Bázisrepülőtéren, ahol egyebek mellett betekintést nyertek a H145M helikoptereken végzett vizsgálatok munkafolyamatába is.

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.