2010. június 8-13. között rendezik meg Berlinben Európa egyik legjelentősebb repüléstechnikai és űrhajózási szakkiállítását, az ILA-t. A szakmai esemény kiváló bemutatkozási lehetőség a legújabb haditechnikai eszközök számára is, mint például az ausztriai Schiebel gyár Camcopter S-100 típusú pilóta nélküli helikoptere, mely először mutatta be képességeit az ILA közönségének.
A függőleges fel-és leszállásra (VTOL – Vertical Take-off and Landing) képes robothelikopter a berlini bemutatót megelőzően már a 2009-es párizsi Repülési és Ürhajózási Szakkiállításon is a magasba emelkedett a szakmai és laikus közönség előtt. Az idei ILA-n tartott bemutatója során a helyszínre kilátogatók kivetítőkön követhették nyomon a Camcopter elektro-optikai/infravörös szenzorai által begyüjtött valós idejü adatokat, képeket.
Az ILA 2010 a Camcopter S-100 "szemszögéből"
A robothelikopter maximális felszállósúlya 200 kg, egyhuzamban hat órát képes a levegőben eltölteni, maximális sebessége 220 km/h, csúcsmagassága pedig 5 500 méter. Levegőbe emelkedését egy 55 lóerős Diamond hajtómü segíti, hasznos teherként például elektro-optikai és infravörös szenzorokat szállíthat. A Camcopter első üzemeltetőjeként az Egyesült Arab Emirátusok hadserege 40 darabot (opcióként pedig további 40 darabot) rendelt a típusból. A robothelikoptert a pakisztáni és a francia haditengerészet mellett, Németország is tesztelte egy háromhetes program keretein belül. A németek még 2008-ban tesztelték a Camcoptert, a haditengerészet K130-as korvettjein.
Berlinben is bemutatkozott a Schiebel robothelikoptere
A német haditengerészet ez idáig hat darabot rendelt a pilóta nélküli helikopterből, ugyanakkor rendszeresítését a német hadsereg is tervezi a szárazföldi küldetések támogatására.