Legutóbb idén januárban írtunk az Amerikai Légierő F-16-osainak modernizációjával együtt járó radarfejlesztésekről. Akkor a Northrop Grumman SABR (Scalable Agile Beam Radar) lokátor sikeres tesztsorozata volt a téma, és szóba is került, hogy a USAF Fighting Falcon – flottája a jövőben ezekkel repülhet majd. Azonban arról nem szólt a fáma, hogy van konkurencia is, mégpedig a Raytheon képében, mely egyébként Dél-Koreában is pályázik arra, hogy lenyomja a Northrop Grumman termékét.
A SABR aktív fázisvezérelt (AESA) lokátor vetélytársa a Raytheon által fejlesztett és gyártott RACR (Raytheon Advanced Combat Radar). E két pályázó között dől majd el az a zsíros szerződés, mely a tetemes mennyiségü amerikai F-16-os modernizációs programjának része lesz, s a flotta AESA-radarral való ellátását célozza meg. Egyelőre nincs konkrét információ ezzel kapcsolatban, ám minden bizonnyal sor kerül majd rá, ha két ilyen kaliberü vállalat dolgozik miatta megfeszítve már több mint két éve, s fektet be ilyen mértékü tőkét saját programjába. Később aztán még többet kaszálhatnak majd a felek, ugyanis a többi F-16-ost alkalmazó nemzet is biztosan harapni fog egy olcsó (a nagy mennyiségü gyártás leviszi az árát) AESA-radarra, mellyel egy csapásra potensebbé varázsolhatja vadászbombázóit.
Ugyebár a Northrop Grumman a sikeres tesztsorozat után nagyon örült, és szinte maximálisan meg volt győződve róla, hogy továbbra is az ő termékük csücsül majd az F-16-osok orrában. Ám időközben a Raytheon is belépett a körbe, ugyanis júliusban és augusztusban ők is teszteltek, mégpedig ugyanazzal az F-16-ossal, mellyel a konkurencia korábban, és a hírek szerint hasonlóan jó eredménnyel zárták a szériát, tehát sikeres volt a teszt. A Northrop Grumman a napokban emlegette fel újra a témát, legfrissebb nyilatkozataik szerint azt remélik, hogy pár hónapon belül (tehát 2011 tavaszáig bezárólag) a USAF meghozza a döntést az ügyben.
’Évek óta dolgozunk ezen a programon, és a srácok nagyon megérdemelnék, hogy munkájukat siker koronázza. Mindent megtettünk, hogy kielégítsük az igényeket, és hogy a lehető legfejlettebb radart adjuk ki a kezünk közül. Abban bízunk, hogy a jövő év elejéig megszületik a számunkra pozitív döntés, mellyel folytatódhat a hagyomány, miszerint az F-16-ok radarjait mi szállítjuk.’ – mondta Dave Wallace, a SABR-program menedzsere.
Amíg Raytheon RACR a Boeing F/A-18E/F Super Hornet vadászbombázók APG-79 lokátorán alapszik, addig a Northrop Grumman SABR architektúrája a Lockheed Martin F-16 Block 60-asok APG-80 és az F-35 Lightning II APG-81 radarjaival közös. Ez azért is fontos, mert Wallace szerint az APG-81 összes fejlesztése könnyedén integrálható lesz a SABR esetében is, tehát lényegében párhuzamosan fejlődhet a két eszköz, és képességeik terén alig lesz különbség. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy így jelentős összegek takaríthatók meg, mivel nem kell két radart modernizálni, elég csak az egyiket, a másikra pedig könnyedén átruházhatók a kész új képességek.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.