India első ízben hajtotta végre a saját fejlesztésű, Kaveri típusú sugárhajtóműve repülési tesztjét az oroszországi Zsukovszkijban található, Gromov nevét viselő repülő-kutató intézetben. Az indiai hajtómű ellenőrzéséhez egy módosított Il-76 típusú szállító repülőgép biztosította a megfelelő platformot. Az indiai mérnökök konkrét adatokat nem közöltek a tesztekről, annyit azonban elmondtak, hogy azokat sikeresnek ítélik.
Az indiai védelmi minisztérium nyilatkozata szerint a módosított Il-76 típusú repülőgéphez rögzített Kaveri sugárhajtómü a teljes repülés során müködött, beleértve a fel- és leszállást is. A repülőgép a hajtómüvel a szárnyai alatt több mint egy órát töltött a levegőben. A tesztek során a repülőgép 6000 méteres magasságba emelkedett, sebessége pedig elérte a 0,6 Mach-ot (690 km/h). A kísérletet irányítók véleménye szerint a hajtómü a tesztek során kitünően müködött.
A Kaveri hajtómü tesztjeihez használt Il-76LL típusú repülőgép
2009-től az indiai tulajdonban lévő Gas Turbine Research Establishment mintegy 455 millió dollárt költött egy 20 éves program keretében, azonban az általa fejlesztett hajtómü nem felelt meg az indiai légierő követelményeinek. A hajtómü túlsúlyos volt, valamint annak tolóereje nem érte el a 93-100 kN-t, ami a védelmi minisztérium szerint a Tejas vadászrepülőgépekben történő alkalmazásához elengedhetetlen. Az oroszországi tesztek alatt mért tolóerőre vonatkozóan nem nyilatkoztak az illetékesek.
Az elkövetkező néhány hónap során a Kaveri hajtómü fejlesztője, az indiai Gas Turbine Research Establishment további 50-60 repülési tesztet kíván végrehajtani a hajtómüvel, amely után a hajtómü beépítésre kerülhet a Tejas vadászrepülőgépbe további ellenőrzések végrehajtására.
Korábbi elképzelések szerint a Tejas minden verziója a saját fejlesztésü Kaveri sugárhajtómüvet kapta volna meg. 2010 októberében az indiai védelmi minisztérium az általa kiírt hajtómü tender keretében győztesnek hirdetett General Electric cégtől 99 darab GE F414-INS6 típusú hajtómüvet rendelt a Tejas MkII verziójába. Új-Delhi korábban 41 darab GE404 típusú hajtómüvet is rendelt a Tejas harci gépekbe, a Kaveri program késlekedése miatt.