A török-olasz fejlesztésű T-129-es harci helikopter (ATAK) első törökországi repülésére áprilisban kerülhet sor, miután a Turkish Aerospace Industries (TAI) végzett az összeszereléssel. A P-4 nevű prototípus törzsét, hajtóművét és forgószárnyát az AgustaWestland fejleszti Olaszországban, míg a navigációs rendszereinek, a gép harci berendezéseinek fejlesztése Törökországban zajlik, csakúgy, mint a prototípus berepülése.
Egyes információk szerint azonban a gyártás későbbi fázisaiban már a törzs egyes részeit és a hajtómü erőátviteli rendszerét is a törökök készítik majd, amely az Agusta A129 Mangusta típus egyik továbbfejlesztett változata. A török cégek jelentős mértékben hozzájárulhatnak a fegyverek gyártásához is. A T-129-es felfegyverezhető a Roketsan által gyártott Hydra és Cirit rakétákkal, illetve a Hellfire és Stinger típusú - harckocsik és repülőgépek elleni - rakéták indítására is alkalmas lesz.
Az ATAK program tervei szerint 50 harci és taktikai felderítő változatot gyártanak le a helikopterből, a török szárazföldi erőknek pedig további 41-re van opciójuk, melyek szoftverei és berendezései hazai gyártásúak lesznek. A 3 milliárd dollár értékü programban az AgustaWestland és a TAI mellett egyéb török cégeknek is, mint például az Aselsan és Roketsan vállalatoknak is kulcsszerepük van. A felek közötti szerződés szerint a típus sorozatgyártása 2013 júniusában kezdődhet meg.
Amennyiben a berepülési tesztek sikeresek lesznek, más főbb alkatrészek gyártását is átveheti Törökország, illetve a program sikere esetén Törökország a harci helikopter fejlesztése és üzemeltetése terén a saját lábára állhat. A későbbiekben a típus exportmegrendelésekre is számíthat a harmadik világ országaiból.
A T-129-es első prototípusa 2009 szeptemberében teljesítette első repülését az AgustaWestland vergiatei központjában. A P1-es prototípus azonban sem sokáig gyüjtötte a repült órákat, hiszen 2010 márciusában egyik tesztrepülése során lezuhant.