A török-olasz fejlesztésű T-129-es harci helikopter (ATAK) első törökországi repülésére áprilisban kerülhet sor, miután a Turkish Aerospace Industries (TAI) végzett az összeszereléssel. A P-4 nevű prototípus törzsét, hajtóművét és forgószárnyát az AgustaWestland fejleszti Olaszországban, míg a navigációs rendszereinek, a gép harci berendezéseinek fejlesztése Törökországban zajlik, csakúgy, mint a prototípus berepülése.
Egyes információk szerint azonban a gyártás későbbi fázisaiban már a törzs egyes részeit és a hajtómü erőátviteli rendszerét is a törökök készítik majd, amely az Agusta A129 Mangusta típus egyik továbbfejlesztett változata. A török cégek jelentős mértékben hozzájárulhatnak a fegyverek gyártásához is. A T-129-es felfegyverezhető a Roketsan által gyártott Hydra és Cirit rakétákkal, illetve a Hellfire és Stinger típusú - harckocsik és repülőgépek elleni - rakéták indítására is alkalmas lesz.
Az ATAK program tervei szerint 50 harci és taktikai felderítő változatot gyártanak le a helikopterből, a török szárazföldi erőknek pedig további 41-re van opciójuk, melyek szoftverei és berendezései hazai gyártásúak lesznek. A 3 milliárd dollár értékü programban az AgustaWestland és a TAI mellett egyéb török cégeknek is, mint például az Aselsan és Roketsan vállalatoknak is kulcsszerepük van. A felek közötti szerződés szerint a típus sorozatgyártása 2013 júniusában kezdődhet meg.
Amennyiben a berepülési tesztek sikeresek lesznek, más főbb alkatrészek gyártását is átveheti Törökország, illetve a program sikere esetén Törökország a harci helikopter fejlesztése és üzemeltetése terén a saját lábára állhat. A későbbiekben a típus exportmegrendelésekre is számíthat a harmadik világ országaiból.
A T-129-es első prototípusa 2009 szeptemberében teljesítette első repülését az AgustaWestland vergiatei központjában. A P1-es prototípus azonban sem sokáig gyüjtötte a repült órákat, hiszen 2010 márciusában egyik tesztrepülése során lezuhant.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.