A Northrop Grumman cég hivatalosan is megerősítette, hogy 2011. február 4-én a kaliforniai Edwards légibázisról felszállva végrehajtotta első repülését az X-47B (Unmanned Combat Air System Demonstration ‑ UCAS-D) hajófedélzeti üzemre készített pilótanélküli repülőgépe.
A 29 perces repülés az első lépés az amerikai haditengerészet és a Northrop Grumman tagjaiból álló UCAS-D csoport számára, amely bebizonyította, hogy egy függőleges vezérsík nélküli, vadászrepülőgép méretü, pilótanélküli repülőgép is biztonságosan végre tudja hajtani a le- és felszállási manővert egy repülőgép-hordozó fedélzetéről. Az amerikai haditengerészet 2007 augusztusában kötött hat évre szóló szerződést a Northrop Grumman céggel két X-47B típusú, vadászrepülőgép méretü pilótanélküli repülőgép fejlesztésére.
A Northrop Grumman X47B első repülése
„Az első repülés hatalmas bizalomerősítő lökést ad az UCAS-D fejlesztőcsoport számára”, - mondta Jaime Engdahl százados, az UCAS-D programmenedzsere. „Ez lendületet ad számunkra annak demonstrálására, hogy az általunk fejlesztett X-47B nem csak repülni képes, hanem szállítási (fegyverteher) képességgel is rendelkezik.”
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |