Június 7-én, a spanyolországi Sevillában felszállt az Airbus C-295-ösből kifejlesztett AEW&C (Airborne Early Warning and Command) repülőgép. A felszállást helyi idő szerint 17 óra 16 perckor hajtották végre, a leszállást pedig 20 óra 04 perckor, vagyis a repülés 2 óra 48 percig tartott. A személyzet parancsnoka Alejandro Madurga volt, a másodpilóta Afonso de Castro, rajtuk kívül két fedélzeti mérnök is a fedélzeten tartózkodott, név szerint Juan José Baeza és Antonio Ojeda.
A berepülések során a gép hátán helyet foglaló, 6 méter átmérőjü, 360 fokos látószögü radar hatását vizsgálták a repülési tulajdonságokra, illetve a sárkányszerkezetre. Leszállás után Alejandro Madurga elmondta: "Az első repülés bebizonyította, hogy a C-295 egy igazán megfelelő platform erre a célra, a gép repülési tulajdonságai kiválóak, mint ahogyan azt a felszállás előtt várták." A tesztek az elkövetkező 3 hónapban folytatódnak majd. Bár a gépre egyelőre nem érkezett megrendelés, az Airbus Military úgy gondolja, hogy a típus megfelelő lehet azon országok számára, akik az AEW&C képesség megteremtésén gondolkodnak.