Még le sem zajlott a 2011-es MAKSZ, az oroszok már a 2013-as repülő- és űrhajózási szakkiállításuk kapcsán hoztak nyilvánosságra egy érdekes hírt: a két év múlva megrendezendő légiszalon egyik legnagyobb érdekességeként a szovjet Buran űrsikló-program egyik elfeledett képviselőjét, a második szériába tartozó OK-2.01-est újítják fel és állítják ki a nagyközönség számára.
A szóban forgó ürrepülőgép évek óta Moszkva keleti részén, a Tushino régió egyik csatornája mellett – nem messze az összeszerelő üzemtől – „pihent”, a gépnek azonban már új otthona van, hiszen 2011. június 27-én megérkezett leendő kiállító helyére, a MAKSZ légiszalonnak is otthont adó Zsukovszkij légi támaszpontra. Az OK-2.01-est egy uszályhajó segítségével szállították Zsukovszkijba, ahol az elkövetkezendő hetekben megkezdődhetnek a helyreállítási munkálatok.
Ez az ürrepülőgép (szemben a Buran OK-1.01-essel, mely az ürrepülést ténylegesen végezte) áldozatul esett az orosz gazdasági válságnak, finanszírozási problémák miatt körülbelül 30-50%-ban készült el, építését 1993-ban állították le. A sikertelen Buran ürsikló-program keretein belül több ürrepülőgép építését is megkezdték, azonban egyedüliként a Buran (OK-1.01) emelkedett az ürbe 1988-ban. A program kapcsán érdemes megemlíteni, hogy az Antonov iroda AN-225 Mrija szállítógépének tervezésekor figyelembe vették azt is, hogy alkalmas legyen ürsiklók szállítására is. Ez meg is valósult, hiszen az 1980-as évek végén például a Mrija hátán repült a Buran a párizsi aeronautikai kiállításra.