A cseh szárazföldi erők parancsnoksága a napokban leállította mind a 4 hadrendben álló CASA C-295M típusú szállítógépek repüléseit - írja a Defence News. A döntést az indokolta, hogy 2011. október 30-án leszállás közben az egyik gép fedélzeti műszerei, illetve az egyik hajtóműve meghibásodott. A parancsnokság nyilatkozata szerint, a repülési tilalmat csak egy alapos átvizsgálás után oldják fel.
Az október 30-i eset során a C-295-ös fedélzeti müszerei meghibásodást jeleztek, emiatt az egyik hajtómü is leállt. A pilótáknak sikerült a gépet épségben letenni, sérültekről nincs hír. 2010-ben Csehország 29 éves szolgálat után cserélte le a korábban használt An-26 szállító flottáját, melyeket az új C-295M-ek váltottak le.
Az utolsó két An-26-ost hivatalosan 2011. április 28-án vonták ki végleg a hadrendből. A spanyol fejlesztésü gépeket még 2009-ben rendelték meg, mely üzlet értéke közel 300 millió dollárra rúgott. Mint ahogy arról korábban már testvérlapunkon is beszámoltunk, az új gépek szolgálatba állítása korántsem ment zökkenőmentesen. Csehország a 2011-es év során már nem először tiltja le a típus repüléseit. Már a helyi berepülések alatt is a fedélzeti müszerek hibájára panaszkodtak, valamint hibásnak titulálták a gép önvédelmi rendszerét is.
Mint ismeretes, ezen probléma volt a fő kirobbantója a két fél közötti feszült kapcsolatnak. Később Csehország kijelentette, hogy ha záros határidőn belül nem sikerül kijavítani a problémákat, akkor az ország védelmi minisztériuma felbontja Spanyolországgal a szerződést, és követelni fogja az eddigi kiadások megtérítését.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |