A Ka-52 „Alligátor” típusú helikopterek a Ka-50 „Fekete cápa” helikoptertípus továbbfejlesztett változata. A típus első próbarepülésére 2008. június 27-én került sor, és négy hónappal később megkezdődött a sorozatgyártás. A program keretén belül 2012-ig az orosz hadsereg 30 darab Ka-52 „Alligátort” kap a „Progressz” gyárból, ahol havonta két helikopter gördül le a gyártósorról.
A gyár első részlege feltünően és váratlanul nagyon modern. A gyártósoron a világ elitjéhez tartozó (DMG, Mazak, Valter), számítógép-vezérelt fémmegmunkáló gépein dolgoznak a munkások. Az „Oroszország Helikopterei” holding, különböző területeken, mintegy nyolc milliárd rubelt fektetett be korszerüsítésbe.
A nyolc milliárd rubel komoly összeg – több mint a gyár 2010. évi haszna. Mi vezérelte az „Oroszország Helikopterei” cég befektetőit? A holding az „Oboronprom” része, amely pedig a „Rosztechnológiához” tartozik. Ez az egyetlen cégcsoport Oroszországban, amely helikopterek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik, és amelyhez öt helikopter gyár valamint két-két alkatrész előállító üzem és tervezőiroda tartozik. … és mindegyikük igényli a pénzt a korszerüsítésre.
2010. év végéről származó információk szerint az „Oroszország Helikopterei” adóssága már akkor elérte a 28 milliárd rubelt. 2011-ben 16,5 milliárd, míg 2012-ben további 12,8 milliárd rubelt terveztek beruházásokra fordítani. A fejlesztésre szánt összeget a londoni tőzsde bevonásával kívánta megszerezni a cég: április elején a holding váratlanul mindenki számára ismertette terveit, és májusban megjelent az IPO-n ("Initial Public Offering” rövidítése ‑ magyarul "(Kezdeti) Nyilvános Kibocsátás. Ez az az esemény, amikor az illető társaság (esetünkben az „Oroszország Helikopterei”) részvényeit először lehet nyilvánosan jegyezni - még a tőzsdei bevezetést megelőzően).
A következő részlegben modern lézerberendezéseket használnak. A TruLaser 3530, számítógép vezérlésü lézervágó berendezés egyedülálló pontosságot biztosít a fémlemezek méretre vágásakor.
Az Oroszország Helikopterei holding egy reklámkampányt is indított Nagy-Britanniában. A The Times címü napilapban egy gratulációt helyeztek el William herceg esküvője kapcsán. A hirdetés egy egész hasábot elfoglalt és azon egy Mi-26 típusú helikopter volt látható, amely egy ajándékkal hajtott végre függeszkedést a Buckingham palota felett.
A reklám szlogenje is „árulkodó” volt: „Egy ismert helikopterpilótának egy ismert helikoptergyártótól.” A magyarázat egyszerü: William herceg nagyon jól ismeri a helikoptereket. 2008-ban a herceg a királyi légierő egy helikopterével leszállt jövendőbelije – Kate Middleton – udvarán. Az igazság azonban az, hogy az Oroszország Helikopterein a hirdetés nem segített; az IPO nem hozott eredményt.
A következő részleg az öntöde. A „Progressz” egy Oroszországban egyedülálló gyártósort hozott létre olasz technológia alkalmazásának köszönhetően.
A 2010-ben üzembe állított, az olasz IMF cég által gyártott új öntödekomplexumnak köszönhetően jelentősen javult az öntési eljárással készült elemek minősége.
A helikopter gyártása az első alkatrész előállításától a tesztrepülések megkezdéséig mintegy kilenc hónapot vesz igénybe.
Az Alligátorok megkapják a „rejtőzködő” zöld festést.
Az összeszerelést követően sor kerül a helikopterek tesztrepüléseire. A gyárban sor kerül minden új helikopter, minden rendszerének-, harcászat-technikai jellemzőinek ellenőrzésére. A „Progressz” berepülő pilótái általában néhány repülést hajtanak végre a helikopterekkel egy előre megállapított program szerint.
A gyári tesztek után a helikopterek egy újabb teszten mennek keresztül, amely során a megrendelő meggyőződik a helikopterek minőségéről. Ezt követik a végső tesztek, melynek során már katonai pilóták ellenőrzik a gépeket, mielőtt azokat átadnák a hadseregnek.
A sorozatban gyártott Ka-52 Alligátorok első példányait 2011 májusában vette át az orosz hadsereg. Azok a szárazföldi erők Keleti Katonai Körzetében állomásozó egységnél kerültek rendszeresítésre.