35 év szolgálat után az Ausztrál Haditengerészet három megmaradt Sea King helikoptere 2011. december 15-én, csütörtökön végrehajtotta az utolsó repülését, hogy aztán hivatalosan kivonják őket a szolgálatból. A búcsúrepülés után, pénteken a helikopterek mellett az őket üzemeltető 817. század is feloszlatásra kerül.
Paul Moggach századparancsnok elmondta, hogy szomorúsággal tölti el az esemény, mivel 19 éve szolgál a század állományában, és ugyanennyi ideje repüli a Sea Kingeket. Azonban nem ő a rangidős: Tanzi Lea őrnagy, aki pénteken szintén nyugállományba vonul, már majdnem 40 éve repül helikopteren. Karrierje során 11 000 repült órával rendelkezik, ebből mintegy 10 000-t teljesített a Sea Kingen, amelyen generációknak volt az oktatója, mentora.
Moggach parancsnok 2003-ban az iraki háborúban is repült a típussal. Egyik Irak feletti repülése során a gépe meghibásodott, ami miatt kényszerleszállást kellett végrehajtania egy brit bázison. A búcsúrepülés alkalmával ugyanezt a gépet kapta, amellyel vezérként a kötelék élén repült.
A Westland Sea King helikopterek, melyek a Sikorsky Sea Kingnek a brit építésü változatai, 1975-ben érkeztek Ausztráliába, és először a HMAS Melbourne, később pedig más hordozókon teljesítettek szolgálatot. Összesen 13 példány szolgált a Haditengerészet állományában, ezek közül hetet vesztettek el balesetben. A legsúlyosabb veszteség 2005. április 2-án történt Indonéziában, amikor is kilenc ember vesztette életét a balesetben.
Mindez ahhoz vezetett, hogy úgy döntöttek, az elavulttá váló helikoptereket kivonják a szolgálatból. Azonban a Sea Kingek nem búcsúznak váltótípus nélkül, feladataikat a jövőben az új Eurocopter MRH-90-esekkel fogják majd ellátni.
Szerbiának erős hadseregre van szüksége, ellenkező esetben az ország három napon belül megsemmisülhetne, ezért a katonaság és a fegyveripar fejlesztésébe az év végéig további 700 millió eurót fektet Belgrád − közölte Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök az Abu-Dzabiban rendezett nemzetközi fegyverkiállítás apropóján.
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
Szolnokon tárgyaltak a Regionális Különleges Műveleti Komponens Parancsnokság tagországainak haderőnemi parancsnokai, az MH Összhaderőnemi Különleges Műveleti Parancsnokság által rendezett eseményen.
„És te készen állsz?” – ezzel a szlogennel várja a katonai szolgálat iránt érdeklődőket a Magyar Honvédség. A nagyszabású, egész éves toborzókampány kezdete alkalmából rendezett sajtótájékoztatót 2023. február 13-án tartották meg a Bálnában.
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.