Mint ahogy arról a közelmúltban már testvérlapunkon is beszámoltunk, India még 2003-ban indította el a 197 darab könnyű, többfeladatú helikopter beszerzésére kiírt tenderét, mely az elmúlt években számos akadályba ütközött. A tenderre eredetileg az AgustaWestland, a Bell Helicopter, a Eurocopter, a Kamov és a Sikorsky is pályázott, versenyben azonban már csak a Eurocopter AS550 C3 Fennec és a Kamov Ka-226T típusa maradt.
A tenderről a napokban ismét friss hírek láttak napvilágot: eszerint a két helikopter a tesztelés minden fázisát teljesítette, a beérkezett ajánlatok alapján a győztes kihirdetése a közeljövőben várható. 2007-ben a Eurocopter már majdnem győzelmet ünnepelhetett, maga mögé utasítva a Bell 407-est, ugyanakkor az üzlet mégsem jött létre, mivel több szabálytalanságot is felfedtek. A programot 2008-ban indították újra.
A Roszoboronexport reményei szerint a Ka-226T kerül ki győztesként, mivel az orosz ajánlat összességében számos kiegészítő elemet is tartalmaz. Az orosz típus kiválasztásával India és Oroszország közösen gyárthatja a különböző alrendszereket és alkatrészeket, továbbá a helikoptereket Indiában szerelhetnék össze. Másodsorban az új Ka-226T verziók fejlesztése is közösen történhetne. A két fél stratégiai partnerként is sokat profitálhatna az üzletből, a múltból számos példát is hozhatnának fel erre (pl. a MiG-21, MiG-27, Szu-30MKI típusok licensz alapján történő gyártása és ennek az iparra gyakorolt pozitív hatása Indiában). Az orosz fél szerint a Ka-226T helikopter meggyőző tulajdonságai kiemelkedővé teszik kategóriájában, kiválóan alkalmazható többek között felderítésre, szállítási és kutató-mentő feladatokra is, akár a forró, nehezen elérhető területeken is. A koaxiális rotorrendszerrel ellátott, két Turbomeca Arrius 2G1 típusú hajtómüvel szerelt Ka-226T az indiai tesztrepülések alatt is bizonyította megbízhatóságát.
Az idő igencsak sürgeti most már Indiát, hiszen a elavuló Cheetah és Chetak helikopter flotta leváltása nem halogatható tovább. A 197 beszerzendő helikopterből 64 kerülne a légierőhöz, 133 pedig a hadsereghez.