A svéd illetőségű, Volvo Aero csoporthoz tartozó Applied Composites AB kapott megbízást a dél-koreai LIG Nex1 cégtől az ázsiai ország perspektivikus vadászrepülőgépének, a KF-X orrkúpjának elkészítésére. A szerződés értékét a felek nem hozták nyilvánosságra. A KF-X fejlesztésén Dél-Korea és Indonézia közösen dolgozik a dél-koreai védelmi fejlesztésekkel foglalkozó ügynökség, az ADD (Agency for Defense Development) ellenőrzése mellett. A svéd ACAB cég kompozit anyagokból fejleszt és gyárt különböző elemeket, többek között lokátor kúpokat.
Dél-Korea 2001 óta foglalkozik a KF-X jelü, perspektivikus vadászrepülőgépének fejlesztésével. Kezdetben a dél-koreai védelmi fejlesztésekkel foglalkozó ügynökség (ADD) önállóan kívánta kifejleszteni az új vadászrepülőgépet, majd 2011-ben szerződést írt alá az indonéz Bailatbang haditechnikai ügynökséggel a KF-X közös fejlesztéséről. Dél-Korea a rendelkezésre álló információk szerint az új repülőgéphez szükséges technológiák mindössze 63%-ával rendelkezik, ezért az ázsiai ország további segítségért fog folyamodni külföldi cégekhez.
Napjainkban már szó van arról – Dél-Korea tárgyalásokat folytat ‑, hogy a fejlesztésbe Törökország és az Egyesült Arab Emirátusok is belép. Korábban ezek az országok már érdeklődést mutattak a közös munka iránt. A dél-koreai program célja egy olyan vadászrepülőgép megalkotása, amely a lehetőségek szerint felülmúlja a francia Dassault Rafale és az európai összefogással készülő Eurofighter Typhoon típusokat, ugyanakkor esetleg nem éri el az amerikai Lockheed Martin F-22 Raptor és F-35 Lightning II. jellemzőit.
A KF-X program költségei elérik a 4,4 milliárd dollárt. A sorozatgyártás beindulása után Indonézia 50, míg Dél-Korea 60 darab repülőgép beszerzését tervezi.