2012. június 1-jét mérföldkőként könyvelheti el a Boeing, hiszen ezen a napon teljesítette szűzfelszállását a hidrogén meghajtású, pilóta nélküli repülőgép, a Phantom Eye. A HALE (High Altitude Long Endurance) kategóriájú drónról 2012 márciusában számoltunk be lapunkon legutóbb, amikor a gép az első felszállást megelőzően teljesítette első, közepes sebességű gurulópróbáját. A Phantom Eye az Edwards légibázis betonjáról, a NASA Dryden Flight Research Center kutatóközpontból emelkedett a levegőbe.
A pilóta nélküli repülőgép egy speciális gurulószerkezet segítségével kezdte meg első repülését, mely 28 percig tartott. A Phantom Eye két hidrogén meghajtású hajtómüvével 4 080 láb magasságra emelkedett, maximális sebessége elérte a 20 csomót. Az első repülés során többek között a drón manőverező képességét is vizsgálták. A Phantom Eye első repülése balesettel végződött: leszállás során a futómü a földbe ragadt és eltört.
Az új drón nagy magasságban, akár négy napon keresztül is képes lesz ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance – hírszerző, megfigyelő, felderítő) feladatok végrehajtására. Az amerikai repülőgépgyártó vállalat a pilóta nélküli repülőgépek piacára kíván betörni újdonságaival, a Phantom Eye és a Phantom Ray típusokkal. A Phantom Eye fesztávolsága 45,7 méter, közel 200 kg hasznos teher hordozására alkalmas, szolgálati csúcsmagassága pedig elérheti a 20 000 métert. A Boeing új pilóta nélküli repülőgépe a Ford vállalat 2,3 literes hidrogénnel müködő erőforrásával emelkedhet majd a levegőbe.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |