„Errare humanum est ‑ Tévedni emberi dolog” tartja a mondás, és igaz ez a német katonai szakértőkre is. Nincs egy hete, hogy arról tájékoztattuk Olvasóinkat, német katonai szakemberek egy JU 87 Stuka típusú, II. világháborús német zuhanóbombázó repülőgépet emelnek ki a Balti-tenger fenekéről. Mára kiderült, hogy amit a német katonák egy egymotoros JU 87 Stuka-nak véltek, az valójában egy Junkers 88 típusú, kétmotoros többcélú közepes bombázó repülőgép.
A szakértők azok után jutottak erre ‑ az új – következtetésre, hogy egy Junkers 88 fekszik a hullámsírban, miután felszínre hozták a gép több elemét. A búvárok véleménye szerint a víz alatt lehetetlen volt a két gép közötti különbséget megállapítani.
Alapvető különbség a Junkers 88 és a JU 87 Stuka között, hogy előbbi nagyobb méretü, valamint két repülőgépmotorral van felszerelve. Torsten Radtke, a múzeum képviselője elmondta, nem kizárt, hogy a repülőgép nagy része továbbra is a víz alatt marad, mivel a gép bal oldala a második repülőgépmotorral mélyen belesüllyedt a tengerfenékbe.
A Junkers 88 típusú gépeket Dassauban gyártották 1939-től kezdődően a világháború végéig. A németek több mint 14 800 darabot gyártottak a Junkers 88 típusból – háromszor annyit, mint a JU 87 bombázóból. A rengeteg Junkers 88 repülőgépből azonban mindössze mintegy tíz eredeti példány maradt meg az utókor számára, amelyek az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Oroszországban, Norvégiában, Görögországban és Németországban találhatóak.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Az Aero Vodochody legfrissebb sajtóközleménye immáron magyar vonatkozású, melyben részleteket olvashatunk a magyar hajózók átképzéséről, illetve az első példányok érkezéséről.