„Errare humanum est ‑ Tévedni emberi dolog” tartja a mondás, és igaz ez a német katonai szakértőkre is. Nincs egy hete, hogy arról tájékoztattuk Olvasóinkat, német katonai szakemberek egy JU 87 Stuka típusú, II. világháborús német zuhanóbombázó repülőgépet emelnek ki a Balti-tenger fenekéről. Mára kiderült, hogy amit a német katonák egy egymotoros JU 87 Stuka-nak véltek, az valójában egy Junkers 88 típusú, kétmotoros többcélú közepes bombázó repülőgép.
A szakértők azok után jutottak erre ‑ az új – következtetésre, hogy egy Junkers 88 fekszik a hullámsírban, miután felszínre hozták a gép több elemét. A búvárok véleménye szerint a víz alatt lehetetlen volt a két gép közötti különbséget megállapítani.
Alapvető különbség a Junkers 88 és a JU 87 Stuka között, hogy előbbi nagyobb méretü, valamint két repülőgépmotorral van felszerelve. Torsten Radtke, a múzeum képviselője elmondta, nem kizárt, hogy a repülőgép nagy része továbbra is a víz alatt marad, mivel a gép bal oldala a második repülőgépmotorral mélyen belesüllyedt a tengerfenékbe.
A Junkers 88 típusú gépeket Dassauban gyártották 1939-től kezdődően a világháború végéig. A németek több mint 14 800 darabot gyártottak a Junkers 88 típusból – háromszor annyit, mint a JU 87 bombázóból. A rengeteg Junkers 88 repülőgépből azonban mindössze mintegy tíz eredeti példány maradt meg az utókor számára, amelyek az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Oroszországban, Norvégiában, Görögországban és Németországban találhatóak.