2017. 10. 17. kedd
Hedvig
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Júliusban a levegőbe emelkedik a Boeing csupaszárny repülőgépe, az X-48C

Art of WAR  |  2012. 06. 26., 15:15

A Boeing 2012. június 21-én mutatta be az X-48 pilóta nélküli „csupaszárny” repülőgépének módosított változatát, amely a tervek szerint július elején megkezdi mintegy hathónapos tesztrepülési programját az Edwards légibázison található Dryden Repüléskutató Központjában.

Az X-48C két hajtómüvel ellátott verzió - ellentétben elődjével, a három hajtómüvel szerelt X-48B-vel, amely 2007 és 2011 között 92 kísérleti repülést hajtott végre. A hajtómüvek számának csökkenése mellett változott azok elhelyezése is; a korábbinál előrébb kerültek, míg a függőleges vezérsíkként szolgáló segédszárnyakat mozgatható szárnyvégekkel látták el.

A BWB (blended wing body – csupaszárny) koncepciótól több, jelentős eredményt várnak a fejlesztők. Elképzelések szerint az üzemanyag fogyasztás akár a felére csökkenhet, míg a zajkibocsátás 40dB-lel csökkenhet egy hagyományos kialakítású repülőgéphez képest.

Az első generációs X-48B-vel végrehajtott tesztrepülések során bizonyságot nyert, hogy a repülőgép sem nagy állásszögü-, sem nagy állásszögü csúsztatott repülés során nem hajlamos az átesésre, amely a szokatlan konfigurációnak köszönhető.

Mike Kisska projektmenedzser elmondta, hogy a decemberig zajló tesztsorozat során 25 felszállást terveznek végrehajtani az X-48C verzióval.

A Boeing eredetileg úgy tervezte, hogy saját hajtómüveket tervez az X-48C típushoz, azonban az idő és a pénz (előző elhúzódása, utóbbi egyre nagyobb összege) miatt úgy döntöttek, hogy a holland Geldrop cég által fejlesztett Advanced Microturbo (AMT) hajtómüvet alkalmazzák. Az AMT hajtómüvek az X-48B JetCat P200 típusú erőforrásait váltják, azonban azokat az eredeti hajtómüvek – nagyobb gondoláiba applikálták be.

A Boeing azt reméli az X-48C repülési tesztjeitől, hogy annak eredményei alapján megépíthetnek egy olyan méretü BWB repülőgépet, amely már „elegendő a pilótával (személyzettel) történő repülés végrehajtásához”.

Fotók: Robert Wall (AviationWeek)

A Boeing koncepciója a 797 BWB utasszállító repülőgépre

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 27., 14:19
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017. 10. 02., 09:28
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.