2024. 07. 27. szombat
Liliána, Olga
: 392 Ft   : 361 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Júliusban a levegőbe emelkedik a Boeing csupaszárny repülőgépe, az X-48C

Art of WAR  |  2012. 06. 26., 15:15

A Boeing 2012. június 21-én mutatta be az X-48 pilóta nélküli „csupaszárny” repülőgépének módosított változatát, amely a tervek szerint július elején megkezdi mintegy hathónapos tesztrepülési programját az Edwards légibázison található Dryden Repüléskutató Központjában.

Az X-48C két hajtómüvel ellátott verzió - ellentétben elődjével, a három hajtómüvel szerelt X-48B-vel, amely 2007 és 2011 között 92 kísérleti repülést hajtott végre. A hajtómüvek számának csökkenése mellett változott azok elhelyezése is; a korábbinál előrébb kerültek, míg a függőleges vezérsíkként szolgáló segédszárnyakat mozgatható szárnyvégekkel látták el.

A BWB (blended wing body – csupaszárny) koncepciótól több, jelentős eredményt várnak a fejlesztők. Elképzelések szerint az üzemanyag fogyasztás akár a felére csökkenhet, míg a zajkibocsátás 40dB-lel csökkenhet egy hagyományos kialakítású repülőgéphez képest.

Az első generációs X-48B-vel végrehajtott tesztrepülések során bizonyságot nyert, hogy a repülőgép sem nagy állásszögü-, sem nagy állásszögü csúsztatott repülés során nem hajlamos az átesésre, amely a szokatlan konfigurációnak köszönhető.

Mike Kisska projektmenedzser elmondta, hogy a decemberig zajló tesztsorozat során 25 felszállást terveznek végrehajtani az X-48C verzióval.

A Boeing eredetileg úgy tervezte, hogy saját hajtómüveket tervez az X-48C típushoz, azonban az idő és a pénz (előző elhúzódása, utóbbi egyre nagyobb összege) miatt úgy döntöttek, hogy a holland Geldrop cég által fejlesztett Advanced Microturbo (AMT) hajtómüvet alkalmazzák. Az AMT hajtómüvek az X-48B JetCat P200 típusú erőforrásait váltják, azonban azokat az eredeti hajtómüvek – nagyobb gondoláiba applikálták be.

A Boeing azt reméli az X-48C repülési tesztjeitől, hogy annak eredményei alapján megépíthetnek egy olyan méretü BWB repülőgépet, amely már „elegendő a pilótával (személyzettel) történő repülés végrehajtásához”.

Fotók: Robert Wall (AviationWeek)

A Boeing koncepciója a 797 BWB utasszállító repülőgépre

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

2024. július 22-én újabb mérföldkövet jelentő eseményt regisztrálhatott a Szlovák Légierő: megérkezett az első két F-16 Block 70 vadászbombázó északi szomszédunk Malacky-Kuchyňa Légibázisára.

  NÉPSZERŰ HÍREK