2024. 05. 18. szombat
Alexandra, Erik
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Júliusban a levegőbe emelkedik a Boeing csupaszárny repülőgépe, az X-48C

Art of WAR  |  2012. 06. 26., 15:15

A Boeing 2012. június 21-én mutatta be az X-48 pilóta nélküli „csupaszárny” repülőgépének módosított változatát, amely a tervek szerint július elején megkezdi mintegy hathónapos tesztrepülési programját az Edwards légibázison található Dryden Repüléskutató Központjában.

Az X-48C két hajtómüvel ellátott verzió - ellentétben elődjével, a három hajtómüvel szerelt X-48B-vel, amely 2007 és 2011 között 92 kísérleti repülést hajtott végre. A hajtómüvek számának csökkenése mellett változott azok elhelyezése is; a korábbinál előrébb kerültek, míg a függőleges vezérsíkként szolgáló segédszárnyakat mozgatható szárnyvégekkel látták el.

A BWB (blended wing body – csupaszárny) koncepciótól több, jelentős eredményt várnak a fejlesztők. Elképzelések szerint az üzemanyag fogyasztás akár a felére csökkenhet, míg a zajkibocsátás 40dB-lel csökkenhet egy hagyományos kialakítású repülőgéphez képest.

Az első generációs X-48B-vel végrehajtott tesztrepülések során bizonyságot nyert, hogy a repülőgép sem nagy állásszögü-, sem nagy állásszögü csúsztatott repülés során nem hajlamos az átesésre, amely a szokatlan konfigurációnak köszönhető.

Mike Kisska projektmenedzser elmondta, hogy a decemberig zajló tesztsorozat során 25 felszállást terveznek végrehajtani az X-48C verzióval.

A Boeing eredetileg úgy tervezte, hogy saját hajtómüveket tervez az X-48C típushoz, azonban az idő és a pénz (előző elhúzódása, utóbbi egyre nagyobb összege) miatt úgy döntöttek, hogy a holland Geldrop cég által fejlesztett Advanced Microturbo (AMT) hajtómüvet alkalmazzák. Az AMT hajtómüvek az X-48B JetCat P200 típusú erőforrásait váltják, azonban azokat az eredeti hajtómüvek – nagyobb gondoláiba applikálták be.

A Boeing azt reméli az X-48C repülési tesztjeitől, hogy annak eredményei alapján megépíthetnek egy olyan méretü BWB repülőgépet, amely már „elegendő a pilótával (személyzettel) történő repülés végrehajtásához”.

Fotók: Robert Wall (AviationWeek)

A Boeing koncepciója a 797 BWB utasszállító repülőgépre

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 30., 13:06
A magyar kormány és a magyar emberek a békében érdekeltek. A Magyar Honvédség képes megteremteni és megvédeni a békét – hangsúlyozta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter április 29-én, a Veszprém vármegyei Hajmáskéren, a Nullponti Lő- és Gyakorlótéren, egy páncéltörő-képesség hatásbemutató gyakorlat előtt.
2024. 04. 23., 11:46
Nehéz szívvel kezdtem bele ennek a cikknek a megírásához, mivel a V-22 Osprey a legelső, róla megpillantott kép óta nagyon is közel áll a szívemhez. Nem egyszerű feladat, ha az embernek egy kedvencéről kell kevéssé biztató híreket írnia.
2024. 04. 03., 10:37
A Taiho vagyis Nagy Főnix (más fordítás szerint Óriás Főnix) 1944 nyarán a japán flotta legújabb, legmodernebb és egyben legerősebb repülőgép-hordozójának számított.
2024-04-04 12:53:29
„Európa legmodernebb tüzérségi lövedékeket gyártó fegyvergyártóműve épül Várpalota keleti városrészén – húzta alá prof. dr. Palkovics László, az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. vezérigazgatója a Várpalotai Védelmiipari Komplexum 155 milliméteres tüzérségi lőszereket gyártó épületének alapkőletételén, április 3-án, szerdán.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 17., 11:24
Rendőrségi bejelentés érkezett a Magyar Honvédség tűzszerész ügyeletére, mely szerint feltételezett robbanóeszközre bukkantak a balassagyarmati Kóvári utcában, egy autóalkatrész-kereskedés hátsó udvarában, árokásás során.
2024. 05. 16., 10:13
Interjú Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterrel és dr. Böröndi Gábor vezérezredessel, a Honvéd Vezérkar főnökével.
2024. 05. 13., 12:22
Egymást követik a kiképzések a Brave Warrior 2024 többnemzeti gyakorlat során a Bakonyban.
2024. 05. 09., 15:13
Egyhetes gyakorlatukat töltik az „Acélkocka” altisztképzési rendszer általános repülőműszaki üzembentartó altiszt szakmai tanfolyam résztvevői az MH 47. Bázisrepülőtéren, ahol egyebek mellett betekintést nyertek a H145M helikoptereken végzett vizsgálatok munkafolyamatába is.

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.