A jeles eseményre a Pax River tengerészeti légibázison került sor 2012. július 29-én, délelőtt 11 órakor. Az X-47B csupaszárny demonstrátor gép 35 percig tartózkodott a levegőben, mely során elérte a 2 250 méteres magasságot és a 320 km/h-s sebességet, ezt követően pedig sikeres leszállást hajtott végre.
Az Unmanned Combat Air System (UCAS) program fő tesztmérnöke, Matt Funk szerint ezzel a repüléssel egy fontos mérföldkőhöz érkeztek, mivel megkezdték azt a sorozatot, amely során az X-47B és a repülőgép-hordozók összeférhetőségét vizsgálják. A kezdeti próbákat Pax River-ben végzik a rendelkezésre álló különleges eszközök segítségével, az első hordozóra végrehajtott leszállásra előreláthatólag jövő évig kell várni.
A repülőgép a tesztelés korábbi fázisait a kaliforniai Edwards légibázison hajtotta végre, ahonnan júniusban költözött tovább jelenlegi állomáshelyére, ahol a hajóra történő leszállásokat szimulálják, precíziós bejöveteleket és a fékezőkábelek használatát gyakorolják, hogy megbizonyosodjanak a tengeri üzemelésre való alkalmasságáról.