Az Amerikai Haditengerészet kora őszre várja pilóta nélküli, repülőgép-hordozóról indítható felderítő- és támadó repülőgépeivel (UCLASS) kapcsolatos követelmények formális elfogadását. „Az UCLASS-szal szemben megfogalmazott követelményeket még nem fogadta el a haditengerészet hadműveleti parancsnoka”, - nyilatkozta a Haditengerészeti Légi Rendszerek Parancsnoksága (NAVAIR), melynek alapvető feladata a haditengerészet légi járműveinek és légvédelmi fegyverrendszereinek biztosítása. „A jóváhagyás kora ősszel várható”, - tette hozzá a szóvivő.
A beszállítók azonban már az augusztus 5-i héten kézhez kapták a várható követelmények, elvárások vázlatát, melyek az egy üzemanyag feltöltéssel kapcsolatos hatótávolságra koncentrálnak, nyilatkozta az iparág egy forrása.
Amint a US Navy véglegesíti a technikával szembeni elvárásait, kiválasztásra kerülnek majd azok a lehetséges beszállítók, akik terveikkel várhatóan felveszik majd egymás ellen a versenyt.
A Northrop Grumman várhatóan egy, az X-47B pilóta nélküli csupaszárny repülőgép tervein alapuló ajánlatot fog benyújtani, míg a General Atomics azt nyilatkozta, hogy a Predator-C sugárhajtású, pilóta nélküli repülőgép továbbfejlesztett verziójával fog indulni a tenderen. A Lockheed Martin az utóbbi időben leleplezett Sea Ghots koncepcióval nevez majd, és nem utolsó sorban a Boeing is képviselteti majd magát egy olyan technológiával, mely az X-45C, Phantom Ray fejlesztése során szerzett tapasztalatain alapul.
Az US Navy egy magas beosztású képviselője úgy nyilatkozott, hogy a végleges kiválasztás 2016-ban várható. A haditengerészet a 2020-as üzembe állításban reménykedik, mely ez esetben 6 db UCLASS robotrepülőgép hordozóra történő telepítését jelentené, azok hadrendbe állítását megelőző felkészítés során.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy akkorra az UCLASS készen áll majd hathónapos hordozón történő küldetésre, arra valószínüleg csak valamikor később kerülhet sor.