2025. 04. 26. szombat
Ervin
: 407 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Törökország befejezte az Anka UAV tesztjeit

Art of WAR  |  2013. 01. 29., 15:51

Törökországban befejeződött a Turkish Aerospace Industries (TAI) által, 2009 vége óta fejlesztett MALE (Medium Altitude Long Endurance) kategóriájú, Anka pilóta nélküli repülőgép tesztsorozata. A TAI sajtóközleménye szerint a záró tesztekre 2013. január 20-22. között került sor. A gép január 20-án 9 óra 5 perckor emelkedett a levegőbe, majd több mint 18 órás repülés után január 21-én, 3 óra 15 perckor hajtotta végre az automatikus leszállást.

A repülés során a repülésirányítás (ATC) a fedélzeti rádión keresztül valósította meg a gép felügyeletét, amely továbbításra került a földi irányító állomás ((Ground Control Station – GCS) számára egy adatkapcsolati rendszeren (data link) keresztül, demonstrálva ezzel az Anka azon képességét, hogy biztonságosan tevékenykedjen az ATC által felügyelt légtérben. A január 22-ei különálló tesztrepülés során éjszakai fel- és leszállásokat hajtottak végre az ATOLS (Automatic Take-off and Landing System – Automata Fel- és Leszálló Rendszer) alkalmazásával.

A 2012 óta tartó elfogadási tesztsorozat során több mint 130 különböző földi és repülési tesztet hajtott végre sikeresen az Anka, melyek során demonstrálták az UAV müveleti képességeit a védelmi minisztérium hadiipari titkársága (SSM) valamint a Török Légierő képviselőinek.

Az első, 2010 decemberében végrehajtott repülése óta, az ANKA rendszer több mint 140 órát töltött a levegőben, melynek során tesztelték az UAV repülésirányítási-, adatátviteli-, hajtómü-, üzemanyag-, futómü-, környezeti irányítási-, jegesedés elleni védelmi- és elektromos rendszereit, valamint a müveleti rendszereket beleértve az EO/IR (Electro-Optical/Infra-Red) felderítő berendezést. A robotpilóta, a navigációs rendszerek, az ATOLS képességeit bonyolult időjárási viszonyok közötti repülések alkalmával is bizonyították.

A fejelsztő cég már megkezdte a tárgyalásokat az SSM-mel tíz darab gép sorozatgyártásáról a Török Légierő számára.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.

  NÉPSZERŰ HÍREK