2024. 12. 13. péntek
Luca, Otília
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Törökország befejezte az Anka UAV tesztjeit

Art of WAR  |  2013. 01. 29., 15:51

Törökországban befejeződött a Turkish Aerospace Industries (TAI) által, 2009 vége óta fejlesztett MALE (Medium Altitude Long Endurance) kategóriájú, Anka pilóta nélküli repülőgép tesztsorozata. A TAI sajtóközleménye szerint a záró tesztekre 2013. január 20-22. között került sor. A gép január 20-án 9 óra 5 perckor emelkedett a levegőbe, majd több mint 18 órás repülés után január 21-én, 3 óra 15 perckor hajtotta végre az automatikus leszállást.

A repülés során a repülésirányítás (ATC) a fedélzeti rádión keresztül valósította meg a gép felügyeletét, amely továbbításra került a földi irányító állomás ((Ground Control Station – GCS) számára egy adatkapcsolati rendszeren (data link) keresztül, demonstrálva ezzel az Anka azon képességét, hogy biztonságosan tevékenykedjen az ATC által felügyelt légtérben. A január 22-ei különálló tesztrepülés során éjszakai fel- és leszállásokat hajtottak végre az ATOLS (Automatic Take-off and Landing System – Automata Fel- és Leszálló Rendszer) alkalmazásával.

A 2012 óta tartó elfogadási tesztsorozat során több mint 130 különböző földi és repülési tesztet hajtott végre sikeresen az Anka, melyek során demonstrálták az UAV müveleti képességeit a védelmi minisztérium hadiipari titkársága (SSM) valamint a Török Légierő képviselőinek.

Az első, 2010 decemberében végrehajtott repülése óta, az ANKA rendszer több mint 140 órát töltött a levegőben, melynek során tesztelték az UAV repülésirányítási-, adatátviteli-, hajtómü-, üzemanyag-, futómü-, környezeti irányítási-, jegesedés elleni védelmi- és elektromos rendszereit, valamint a müveleti rendszereket beleértve az EO/IR (Electro-Optical/Infra-Red) felderítő berendezést. A robotpilóta, a navigációs rendszerek, az ATOLS képességeit bonyolult időjárási viszonyok közötti repülések alkalmával is bizonyították.

A fejelsztő cég már megkezdte a tárgyalásokat az SSM-mel tíz darab gép sorozatgyártásáról a Török Légierő számára.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.

  NÉPSZERŰ HÍREK