2024. 02. 26. hétfő
Edina
: 389 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ismét hadrendbe állhatnak az An-12PSz-ek az Orosz Haditengerészetnél

Art of WAR  |  2013. 02. 25., 10:30

Az Orosz Haditengerészet vezetése tervbe vette az An-12PSz-ek modernizációját és újbóli hadrendbe állítását – írja az Izvesztija. Az 1969-ben épített repülőgépek fejlesztéséről szóló dokumentációk már készülnek, tervek szerint 2013 harmadik negyedévében viszik majd Szergej Sojgu, orosz védelmi miniszter elé.

Abban az esetben, ha rábólintanak a modernizációra, a munkálatok már 2013 végén, 2014 elején megkezdődhetnek, így az első átépített An-12PSz már 2014 végére hadrendbe állhat. Az öreg típus újbóli szolgálatba állítását azzal indokolták, hogy nem találtak a leváltásukra megfelelő repülőgépet. A lehetséges típusok között szerepelt a Be-200-as, az A-42-es, az An-140-es, az An-26-os és az Il-76-os is.

An-12Psz

A modernizáció során elsőként a rádióelektronikai berendezéseket cserélik le, továbbá GLONASS/GPS navigációs rendszert, rádiólokációs berendezéseket és hőkamerát is kapnak. A korábban használt Ers és Gagara mentőcsónakok helyett új 3-5 személyes csónakokkal szerelik fel.

Arról azonban egyelőre nincs hír, hogy a repülőgépekbe esetlegesen nyugati elektronika kerül-e. Napjainkban az Orosz Haditengerészetnél 10 An-12PSz van hadrendben, melyből jelenleg csak 3 darab van üzemképes állapotban. Az An-12PSz, az An-12-es szállítógép kutató-mentő változata.

An-12Psz

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 02. 15., 15:16
Új-Zéland Védelmi Minisztériuma bejelentette, hogy a Lockheed Martin Marietta-i üzemében lefestették az első C-130J szállító repülőgépüket, mely tervezetten idén érkezhet Új-Zéland légierejéhez.
2024. 02. 14., 13:34
Az „Embert a Vasra!" toborzókampány keretében ötszáznál több fiatal jelentkezett Tatára, közülük kerül ki majd a végső állomány – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter február 13-án, Tatán, a Klapka György 1. Páncélosdandár vitéz Barankay József 1. Önjáró Tüzérosztályához jelentkezett állomány bevonulásán.
2024. 02. 09., 11:15
Újabb mérföldkő a magyar KC-390-es programban: 2024. február 8-án Brazíliában levegőbe emelkedett a Magyar Honvédség első Embraer KC-390 típusú katonai szállítórepülőgépe, ami a tervek szerint ez év folyamán érkezik Magyarországra.
2024. 02. 06., 11:13
A legnagyobb volt, a legtöbb nehézlöveggel felszerelve és egyben a legfényűzőbb. Mielőtt egyáltalán szolgálatba állt volna, már három ország is birtokolta. Ez volt a HMS Agincourt csatahajó, egy igazi különlegesség a hadihajók között.
2024-02-05 13:57:16
2024. január 12-én Detrich István úr és a Meteor Természetbarát Turista Egyesület meghívására a kaposvári Takáts Gyula Könyvtárban tartott vetítőképes előadást Huszár András, „A hadak útján – Katonahőseink nyomában” címmel. Az előadás anyaga már visszanézhető!
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 22., 09:38
A terv közös katonai gyakorlatokat, konferenciákat, oktatási-, képzési- és kiképzési, hadtörténeti és hadisírgondozási együttműködést, valamint hagyományőrző rendezvényeket, programokat foglal magába a 2024-es évre.
2024. 02. 21., 13:18
Külszolgálati feladataik befejezése előtt ünnepség keretében vehették át a békefenntartásért járó érdemjeleiket az ENSZ Libanoni Békefenntartó Misszióban (United Nations Interim Force in Lebanon – UNIFIL) szolgáló magyar és lengyel katonák.
2024. 02. 20., 15:31
A bizalom és a kölcsönös segítségnyújtás mellett az alapszerződés 5. pontja, ami meghatározó, mondta el Szenes Zoltán, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára.
2024. 02. 19., 15:54
A NATO Előretolt Szárazföldi Többnemzeti Harccsoport híradó szakállománya felkészítését hajtották végre februárban a székesfehérvári MH Nagysándor József 51. Híradó- és Vezetésbiztosító Dandár laktanyájában.

  JETfly Magazin

A Gripenek beépített tűzfegyvere, a 27 mm-es Mauser BK 27 revolver-gépágyú több európai harci gép fedélzetén is megtalálható. A története egészen a második világháborúig nyúlik vissza - vagy esetleg még tovább?