A védelmi és biztonsági profilú Saab az Egyesült Államok és Svédország különböző pontjain gyakorlatban is igazolta a Skeldar V-200 típusú, függőleges fel- és leszállásra képes, pilóta nélküli légi jármű néhány fontos képességét. A szárazföldi és tengeri műveletek során bemutatták a rendszer teljesítőképességét. A megrendelők számára számos sikeres bemutató-repülést is tartottak.
Az összetett repülési profilokat, többek között teljesen autonóm repüléseket is végrehajtottak mind éjszakai, mind nappali körülmények között, bemutatva a konvojkövető képességet, az elektro-optikai/infravörös szenzor használatát, a precíziós leszállást és a hosszú távú bevetéseket. Ezek során a földi irányító állomások, amelyek a Saab rugalmas álló és mozgó földi irányító központjait használják, egymásnak is átadták a pilóta nélküli eszköz irányítását.
Emellett, a széleskörü harci próbák során egy nehéz olajszármazékokkal hajtott motort is hitelesíttettek. Az eredeti tervezésü repülőgép-üzemanyagmotor frissített, következő generációs verzióját pedig kiszállították, és ennek köszönhetően már az is készen áll a repülési tesztre.
„A Skeldar V-200 fontos képességinek igazolása ismét egy mérföldkő a programban. A képességeket több megrendelő számára bemutattuk” - mondta Mikael Franzén, a Saab taktikai UAS termékekért felelős területének ügyvezető igazgatója.
A pilóta nélküli rendszer beépített biztonsági funkciói megerősítették a készenléti müködést kapcsolatvesztés esetén is. Ide tartozik az előre megadott paraméterek alapján való autonóm navigáció, az automatikus landolás és a leállítás.
„Két egymást váltó motortípus kombinációja, egy moduláris hasznosteher-dizájn, valamint a különböző adatkapcsolati rendszerek befogadására és hasznosítására alkalmassá teszi a Skeldar V-200-at arra, hogy valódi bevetések során alkalmazzák. A Skeldar V-200 rugalmassága segíti a megrendelőt abban, hogy teljesíthesse küldetését mind a szárazföldön, mind pedig a tengeren” – foglalta össze Mikael Franzén.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.