2017. 10. 17. kedd
Hedvig
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Sikeresen tesztelték a Skeldar V-200-at

Art of WAR  |  2013. 05. 17., 10:18

A védelmi és biztonsági profilú Saab az Egyesült Államok és Svédország különböző pontjain gyakorlatban is igazolta a Skeldar V-200 típusú, függőleges fel- és leszállásra képes, pilóta nélküli légi jármű néhány fontos képességét. A szárazföldi és tengeri műveletek során bemutatták a rendszer teljesítőképességét. A megrendelők számára számos sikeres bemutató-repülést is tartottak.

Az összetett repülési profilokat, többek között teljesen autonóm repüléseket is végrehajtottak mind éjszakai, mind nappali körülmények között, bemutatva a konvojkövető képességet, az elektro-optikai/infravörös szenzor használatát, a precíziós leszállást és a hosszú távú bevetéseket. Ezek során a földi irányító állomások, amelyek a Saab rugalmas álló és mozgó földi irányító központjait használják, egymásnak is átadták a pilóta nélküli eszköz irányítását.

Emellett, a széleskörü harci próbák során egy nehéz olajszármazékokkal hajtott motort is hitelesíttettek. Az eredeti tervezésü repülőgép-üzemanyagmotor frissített, következő generációs verzióját pedig kiszállították, és ennek köszönhetően már az is készen áll a repülési tesztre.

Skeldar V-200

„A Skeldar V-200 fontos képességinek igazolása ismét egy mérföldkő a programban. A képességeket több megrendelő számára bemutattuk” - mondta Mikael Franzén, a Saab taktikai UAS termékekért felelős területének ügyvezető igazgatója.

A pilóta nélküli rendszer beépített biztonsági funkciói megerősítették a készenléti müködést kapcsolatvesztés esetén is. Ide tartozik az előre megadott paraméterek alapján való autonóm navigáció, az automatikus landolás és a leállítás.

„Két egymást váltó motortípus kombinációja, egy moduláris hasznosteher-dizájn, valamint a különböző adatkapcsolati rendszerek befogadására és hasznosítására alkalmassá teszi a Skeldar V-200-at arra, hogy valódi bevetések során alkalmazzák. A Skeldar V-200 rugalmassága segíti a megrendelőt abban, hogy teljesíthesse küldetését mind a szárazföldön, mind pedig a tengeren” – foglalta össze Mikael Franzén.

Galéria: Sikeresen tesztelték a Skeldar V-200-at

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 27., 14:19
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017. 10. 02., 09:28
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.