A védelmi és biztonsági profilú Saab az Egyesült Államok és Svédország különböző pontjain gyakorlatban is igazolta a Skeldar V-200 típusú, függőleges fel- és leszállásra képes, pilóta nélküli légi jármű néhány fontos képességét. A szárazföldi és tengeri műveletek során bemutatták a rendszer teljesítőképességét. A megrendelők számára számos sikeres bemutató-repülést is tartottak.
Az összetett repülési profilokat, többek között teljesen autonóm repüléseket is végrehajtottak mind éjszakai, mind nappali körülmények között, bemutatva a konvojkövető képességet, az elektro-optikai/infravörös szenzor használatát, a precíziós leszállást és a hosszú távú bevetéseket. Ezek során a földi irányító állomások, amelyek a Saab rugalmas álló és mozgó földi irányító központjait használják, egymásnak is átadták a pilóta nélküli eszköz irányítását.
Emellett, a széleskörü harci próbák során egy nehéz olajszármazékokkal hajtott motort is hitelesíttettek. Az eredeti tervezésü repülőgép-üzemanyagmotor frissített, következő generációs verzióját pedig kiszállították, és ennek köszönhetően már az is készen áll a repülési tesztre.
„A Skeldar V-200 fontos képességinek igazolása ismét egy mérföldkő a programban. A képességeket több megrendelő számára bemutattuk” - mondta Mikael Franzén, a Saab taktikai UAS termékekért felelős területének ügyvezető igazgatója.
A pilóta nélküli rendszer beépített biztonsági funkciói megerősítették a készenléti müködést kapcsolatvesztés esetén is. Ide tartozik az előre megadott paraméterek alapján való autonóm navigáció, az automatikus landolás és a leállítás.
„Két egymást váltó motortípus kombinációja, egy moduláris hasznosteher-dizájn, valamint a különböző adatkapcsolati rendszerek befogadására és hasznosítására alkalmassá teszi a Skeldar V-200-at arra, hogy valódi bevetések során alkalmazzák. A Skeldar V-200 rugalmassága segíti a megrendelőt abban, hogy teljesíthesse küldetését mind a szárazföldön, mind pedig a tengeren” – foglalta össze Mikael Franzén.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.