A védelmi és biztonsági profilú Saab az Egyesült Államok és Svédország különböző pontjain gyakorlatban is igazolta a Skeldar V-200 típusú, függőleges fel- és leszállásra képes, pilóta nélküli légi jármű néhány fontos képességét. A szárazföldi és tengeri műveletek során bemutatták a rendszer teljesítőképességét. A megrendelők számára számos sikeres bemutató-repülést is tartottak.
Az összetett repülési profilokat, többek között teljesen autonóm repüléseket is végrehajtottak mind éjszakai, mind nappali körülmények között, bemutatva a konvojkövető képességet, az elektro-optikai/infravörös szenzor használatát, a precíziós leszállást és a hosszú távú bevetéseket. Ezek során a földi irányító állomások, amelyek a Saab rugalmas álló és mozgó földi irányító központjait használják, egymásnak is átadták a pilóta nélküli eszköz irányítását.
Emellett, a széleskörü harci próbák során egy nehéz olajszármazékokkal hajtott motort is hitelesíttettek. Az eredeti tervezésü repülőgép-üzemanyagmotor frissített, következő generációs verzióját pedig kiszállították, és ennek köszönhetően már az is készen áll a repülési tesztre.
„A Skeldar V-200 fontos képességinek igazolása ismét egy mérföldkő a programban. A képességeket több megrendelő számára bemutattuk” - mondta Mikael Franzén, a Saab taktikai UAS termékekért felelős területének ügyvezető igazgatója.
A pilóta nélküli rendszer beépített biztonsági funkciói megerősítették a készenléti müködést kapcsolatvesztés esetén is. Ide tartozik az előre megadott paraméterek alapján való autonóm navigáció, az automatikus landolás és a leállítás.
„Két egymást váltó motortípus kombinációja, egy moduláris hasznosteher-dizájn, valamint a különböző adatkapcsolati rendszerek befogadására és hasznosítására alkalmassá teszi a Skeldar V-200-at arra, hogy valódi bevetések során alkalmazzák. A Skeldar V-200 rugalmassága segíti a megrendelőt abban, hogy teljesíthesse küldetését mind a szárazföldön, mind pedig a tengeren” – foglalta össze Mikael Franzén.