Az Egyesített Repülőgépgyártó Konzorcium elnöke, Mihail Pogoszjan a MAKS-2013 Nemzetközi Repülőszalonon beszélt arról, hogy a vezetése alatt álló cég a T-50 (PAK FA) típusnál alkalmazott technológiai megoldások felhasználásával fejleszti az orosz csapásmérő pilóta nélküli repülőgépet (UAV).
Az új UAV tömege mintegy 20 tonna körül várható (a T-50 üres tömege mintegy 18 tonna, míg maximális felszálló tömege 37 tonna). „A védelmi minisztériummal egyeztetett tervek szerint dolgozunk. A terveknek megfelelően ebben a fázisban kiegészítő kutatásokat végzünk. Ez az etap azokon a technológiai megoldásokon alapszik, amelyre az ötödik generációs repülőgép programja keretében tettünk szert”, - mondta Pogoszjan.
2012 júliusában az orosz védelmi minisztérium az Egyesített Repülőgépgyártó Konzorciumhoz tartozó Szuhoj céget választotta ki egy új, nehéz (20 tonna), csapásmérő pilóta nélküli repülőgép fő fejlesztőjének. Még ugyanez év októberében a Szuhoj cég megállapodást kötött a MiG vállalattal az UAV közös fejlesztéséről. A távlati csapásmérő drón lehetséges technikai paraméterei egyelőre nem ismertek.
Ezzel a programmal párhuzamosan zajlik egy 5 tonnás csapásmérő UAV fejlesztése is, amelyen a „Szokol” és „Tranzasz” cégek dolgoznak. Mindezek mellett a két említett vállalat közösen dolgozik egy 1 tonnás, felderítő, hosszú repülési időre képes pilóta nélküli repülőgépen is. A két program költsége egyenként elérheti a 3 milliárd rubelt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |