A Boeing részéről a napokban jelentették be, hogy Líbia mellett Szaúd-Arábia és Katar szerepel annak a listának az élén, melynek szereplői az elkövetkezendő években vásárolni kívánnak az amerikai gyártó Chinook típusú nehéz szállítóhelikopteréből. A Boeing tervei szerint a jövőben 168 Chinook eladása várható már meglévő, illetve újabb üzemeltetők számára, az említett három ország ebből a mennyiségből legalább 54-re tarthat igényt.
A Chinook különböző változataiból jelenleg körülbelül 830 repül, 168 további példány eladása tünik reálisnak a Boeing által a közelmúltban felvázolt előrejelzés szerint. Líbia hat CH-47D és 16 CH-47F változat megvásárlásáról folytat tárgyalásokat, Szaúd-Arábia pedig - külföldi megrendelőként - a világ legnagyobb CH-47F flottáját kívánja üzemeltetni minimum 24 ilyen verziójú forgószárnyassal. Az üzlet létrejöttét a gyártó is segíti, ennek érdekében a szaúdiak saját országukban ismerkedhetnek majd meg a CH-47F-fel, mely bemutató repülésekre is a levegőbe emelkedik. Líbia és Szaúd-Arábia mellett Katar is az "F" változat iránt érdeklődik, 8 példány megvásárlását tüzték ki célul.
Marokkó már vásárolt három CH-47D-t, további háromról már folynak a tárgyalások. Egyiptom jelenleg 18 "D" változatot üzemeltet, terveik között szerepel további hat megvásárlása az Amerikai Hadsereg már nyugdíjazott példányaiból. A Boeing CH-47F típusa legyőzte a Mi-26T2-t az ország nehéz szállítóhelikopter tenderén, a szerződés létrejötte után a gyártó 15 Chinookot szállíthat az Indiai Légierőnek. A CH-47F legnagyobb üzemeltetője az Amerikai Hadsereg, melynek flottája 2019-ig 464 darabosra bővülhet. Első külföldi vásárlója Hollandia volt, azóta Kanada, Nagy-Britannia és Ausztrália is megrendelte már a "D" változat modernizált változataként számon tartott CH-47F-et.